Ministerul Transporturilor a publicat pe site un proiect de Hotărâre de Guvern prin care compensația de serviciu public se distribuie astfel: 36% în funcţie de indicatorul tren-km pentru trenurile Interregio şi 64% în funcţie de indicatorul tren-km pentru trenurile Regio.
„Majoritatea trenurilor CFR sunt Interregio, cele mai multe trenuri private sunt Regio. Este clar că Guvernul Orban amenință companiile feroviare de stat cu falimentul, în timp ce favorizează companiile multinaționale care, astfel, se pregătesc să le ia locul. Anul trecut aceste sume erau unice, pentru toți operatorii.” susţine senatoarea Roxana Paţurcă, preşedinte executiv al PSD Călăraşi care a continuat “Justificarea Guvernului Orban că vrea să ridice eficiența sistemului feroviar este praf în ochi. Eficiența poate fi ridicată prin compensarea reală a diferenței dintre costuri și venituri și prin achiziționarea de material rulant nou, din fonduri europene. Mai mult, politica europeană în domeniul transporturilor feroviare vizează crearea unui spațiu feroviar unic european din care să facă parte și căile ferate române. Prin acestă hotărâre, Guvernul PNL distanțează România de Europa! Nu se alocă nici un fel de compensație trenurilor de rang superior – Intercity – lucru care a dus la dispariția în totalitate a acestui tip de serviciu public atât de popular în țările din UE.”
Studiile europene arată că performanța unui sistem feroviar este în strânsă dependență de nivelul finanțării publice. “În toată Europa, transportul feroviar este subvenționat! Guvernul PNL vine și taie subvenția companiilor feroviare naționale, subvenție imperios necesară pentru supraviețuirea, nu mai vorbim de dezvoltarea, acestora.” a conchis parlamentarul social – democrat.