M. Dulce: Executivul n-a avut, de fapt, nicio intenţie cu acest drum

M. Dulce: Executivul n-a avut, de fapt, nicio intenţie cu acest drum

Deşi s-a desfăşurat „la distanţă”, din cauza restricţiilor impuse de pandemia de coronavirus, şedinţa ordinară de plen a Consiliului Local municipal Călăraşi a avut şi momente tensionate după ce Opoziţia, formată din consilierii PSD şi PDS (2, la număr), a refuzat să voteze Proiectul de hotărâre privind solicitarea de transmitere a str. Varianta Nord (Varianta ocolitoare( tronsonul Prel. Sloboziei – CFR, cu lungimea de 1691 ml şi tronsonul CFR – Str. Zefirului, cu lungimea de 1629 ml cât şi DN 3D cu lungimea de 851 ml, aflate în domeniul public al statului, din administrarea Consiliului Local al municipiului Călăraşi în administrarea Ministerului Transporturilor, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – SA, iniţiat de primarul Dan Drăgulin.

Primarul spera astfel că va putea realiza reabilitarea celor 4,17 km de şosele cu fonduri asigurate de CNAIR întrucât „bugetul Municipiului Călăraşi nu poate susţine financiar” o astfel de investiţie. O „mutare” bună doar că şeful Executivului nu-i la prima încercare de acest gen. Prima s-a derulat în 2013 iar de-atunci şi până acum s-ar mai fi făcut câteva demersuri similare, „finalizate” fără succes.

Luat în colimator de primarul „în exerciţiu”, liderul consilierilor PSD, Marius Dulce, a explicat însă motivele care au stat la baza respingerii proiectului iniţiat chiar de Drăgulin.

„Vă propun să ne gândim puţin la „istoricul” acestei bucăţi de drum, Varianta Nord. Cred că din 2013, a început povestea asta cu predatul la CNAIR. La momentul respectiv, eram viceprimar şi-mi amintesc că am întrebat atunci de ce nu intervine Primăria ca să-l repare. Fie cu ajutorul fondurilor guvernamentale, fie europene, preluând exemplul altor municipalităţi care au fost în stare să atragă astfel de finanţări. Dacă nu mă înşel, acum e a 4-a sau a 5-a oară de când tot încercăm să predăm acest drum CNAIR-ului. Gândiţi-vă că acum e o situaţie excepţională, lucrurile sunt incerte. Nu ştiu dacă dvs. vedeţi realizabil acest proiect, în acest an. Ce vom face peste 6 luni dacă acest „demers” de reabilitare durează? O să vină iarna şi n-o să mai putem interveni ca să deszăpezim că nu mai e al municipalităţii. Va trebui să ne rugăm de cei de la Drumurile Naţionale să se ocupe de deszăpezirea acestui drum care deserveşte traficul greu al oraşului. Ce-am fi făcut în situaţia asta? Reabilitarea s-ar putea face însă procesul ar trebui să demareze undeva la începutul anului, având desigur şi certitudinea că CNAIR se apucă de treabă. Din ce-am văzut până acum, din păcate, au fost doar încercări eşuate. Pe de altă parte, s-au făcut acolo şi investiţii cu resurse proprii. Ideea e că odată trecut acest drum în administrarea MT-ului, nu mai poţi să intervii ca să faci vreo reparaţie imediată.” a declarat Dulce care a mai adăugat „Dacă primarul dorea, într-adevăr, să reabiliteze drumul, de ce n-a făcut-o cu ajutorul programelor naţionale. Pe PNDL, în urmă cu câţiva ani, s-a reabilitat Şoseaua Rocadă, tronsonul cuprins între drumul spre Slobozia şi str. Bucureşti. Peste 2 km lungime, valoarea proiectului fiind de circa 7,6 milioane lei. Acum de ce nu mai au accesat fonduri în cadrul aceluiaşi program?

În opinia sa, „Executivul n-a avut, de fapt, nicio intenţie cu acest drum. Totul se rezumă la un simplu demers politic, acţionându-se haotic, cum de fapt se întâmplă pe toate drumurile din municipiu. N-au nicio strategie, nicio planificare în acest sens. Repet, gândiţi-vă că la iarnă, nu mai puteam interveni pentru deszăpezire sau nu mai puteam realiza nicio reparaţie dacă ar fi apărut fisuri. Ce-am fi făcut?

Nu în ultimul rând, Dulce susţine că pe marginea unor astfel de proiecte e nevoie de dialog şi dezbatere astfel încât să nu fie viciat interesul public. „Prin faptul că au introdus Proiectul de Hotărâre pe ordinea de zi în perioada asta, în care am comunicat prea puţin, prin intermediul mijloacelor electronice, în care nu ne-am văzut, nu ne-am auzit, consider că au fost afectate dialogul şi dezbaterea care nu doar că pot contribui la îmbunătăţirea calităţii deciziilor luate de administraţie dar dau, până la urmă, şansa publicului de a înţelege mult mai clar conţinutul proiectului cu avantajele sau dezavantajele sale. Ştiţi prea bine că hârtia suportă orice. Însă am senzaţia că s-au ghidat după principiul „după noi, potopul!”, având în vedere că n-ai cum să primeşti lămuriri sau să formulezi amendamente. Altfel spus, „dacă ţine, ţine, dacă nu...”. În Călăraşi, nu mai merge aşa!” a conchis Marius Dulce.

Ce a fost în 2013

În urmă cu aproape 7 ani, mai exact în septembrie 2013, ani când PNL încă se mai afla în concubinaj politic cu PSD, sub bolta USL, Executivul Primăriei a încercat o mică „şmecherie” solicitând Guvernului prin intermediul unui Proiect de Hotărâre care a şi fost votat în plenul Consiliului, aprobarea modificării regimului juridic al unor sectoare de drum de interes public din municipiul Călăraşi, judeţul Călăraşi. Era vorba de Varianta Nord şi Şoseaua Rocadă, în lungime totală de 6,5 km care urmau să treacă în domeniul public al statului şi în administrarea Departamentului pentru proiecte de infrastructură şi investiţii străine, condus atunci de Dan Şova. Evident, tot acest „efort” a rămas nefinalizat.

Modernizare unui tronson, în baza PNDL

Pe 11 noiembrie 2015, se semnează contractul de finanţare „Modernizare strada Varianta Nord tronson DN21 – Strada Bucureşti, proiect finanţat prin PNDL 1, în valoare de 7.594.659,13 lei.

În ianuarie 2016, consilierii locali au aprobat Proiectul de Hotărâre care cuprindea documentaţia tehnică. În expunerea de motive se menţionează că suprafaţa de teren ce urma să fie supusă lucrărilor avea 23.035,25 mp, din care carosabil – 17.657 mp; trotuare pietonale – 1.298,4 mp, lungime stradă – 2.166,82 ml, lăţime parte carosabilă- 7 m.

Publish modules to the "offcanvas" position.

Comodo SSL
ARENAMEDIA.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care arenamedia.ro prelucreaza datele cu caracter personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de confidențialitate.