În dimineaţa zilei de 16 mai, ca urmare a măsurilor întreprinse de CNAS şi de specialiştii IT, în conformitate cu cele anunţate în comunicatul pe aceeaşi temă din data de 14 mai a.c., Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) este funcţională. Acest fapt este confirmat inclusiv de cele 231.816 reţete electronice prescrise, respectiv 228.294 reţete electronice eliberate în ziua anterioară, ceea ce se încadrează într-un flux normal de funcţionare a sistemului informatic.
În seara zilelor de 14 si 15 mai a. c. platforma informatică a fost oprită programat între orele 19:00 şi 24:00 pentru lucrări tehnice de consolidare şi optimizare a funcţionalităţilor, după ce s-au efectuat măsuri de eliminare a fluctuaţiilor sistemului informatic precum şi de operaţionalizare a acestuia.
În continuare se efectuează activităţi de analiză, monitorizare, verificare şi consolidare a platformei informatice, iar după parcurgerea acestora urmează a se trece la ridicarea indisponibilităţii, prin anunţarea pe site-ul CNAS.
Precizăm că echipa de lucru IT a stabilit faptul că nu au fost pierdute/deteriorate informaţii din baza de date a PIAS.
Reamintim că serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line din data de 7 mai 2018 şi până la soluţionarea problemelor platformei informatice vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activităţii lunii mai 2018.
Pentru validarea serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale acordate/eliberate off-line, CNAS dezactivează următoarele reguli de validare:
a) "serviciul medical nu a fost raportat on-line în 3 zile lucrătoare" - din data de 7 mai 2018 şi până la remedierea PIAS;
b) "serviciul nu a fost semnat cu cardul" - din data de 10 mai 2018 şi până la remedierea PIAS.
În acest sens, până la termenul de raportare a activităţii lunare pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcţionarea PIAS, preşedintele CNAS va emite ordin, conform art. 207-210 din H.G. 140/2018 şi ale art. 40 - 42 din H.G. 155/2017.
Biroul de presă