În conformitate cu prevederile HG 1074/2001 privind stabilirea sistemului de garanție-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile, pentru o gestionare mai eficientă a deșeurilor la nivel național și pentru creșterea gradului de reciclare, Guvernul României și-a asumat implementarea Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) pentru ambalajele de băuturi.
SGR reprezintă un sistem prin care cetățenii vor plăti o garanție de 0,50 RON atunci când vor cumpăra o băutură (apă, bături răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Sistemul se aplică pentru ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1l și 3l inclusiv. Pentru a fi identificate ușor, produsele care vor face parte din sistem vor fi marcate cu un logo specific. După golirea ambalajului, consumatorul va trebui să-l aducă într-unul din punctele de returnare organizate de comercianți, practic, în orice magazin din România. În schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi , pe loc, valoarea garanției plătite inițial, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal și chiar dacă respectivul produs nu a fost cumpărat din acea locație.
În prezent, RetuRO sistem Garantie Returnare S.A., compania deținătoare a licenței de operare a Sistemului de Garanție-Returnare (SGR), unic la nivel național, anunță comercianții și producătoriiimportatorii de băuturi că a început înregistararea OBLIGATORIE în baza de date a sistemului, etapa preliminară intrării în funcțiune a SGR.
Platforma de înregistrare a producătorilor/importatorilor și comercianților dîn SGR este activă în acest moment, înregistraraea realizându-se într-o secțiune separată pentru fiecare din cele două categorii. Înregistrarea în baza de date a sistemului de garanție-returnare se face pe site-ul https://returosgr.ro și se încheie pe 28 februarie 2023.
Conform prevederilor legale, nerespectarea termenului limită de înscriere în platformă poate fi sancționată de Garda Națională de Mediu cu amendă cuprinsă între 20.000 și 40.000 de lei.
Pentru informații și suport pentru înregistrarea în platformă SGR, RetuRO pune la dispoziție un call center 021 2070009 număr cu tarif normal în orice rețea , disponibil de luni până vineri între orele 09,00-18,00, cu excepția sărbătorilor legale.