Călăraşi / Ivanciu: Sperăm ca în perioada următoare să avem ceva realizări şi mai puţine justificări

ivanciu cl1Viorel Ivanciu a devenit în urma alegerilor locale din 5 iunie, unul din viceprimarii municipiului reşedinţă de judeţ. Validat consilier local, ales pe lista PNL, Ivanciu a ales să lucreze în Executivul Primăriei pentru următorii 4 ani. Care sunt gândurile sale, acum la început de an, ce obiective şi-a propus pentru perioada următoare, în interviul de mai jos.

Domnul director Ivanciu a devenit de scurtă vreme domnul viceprimar Ivanciu. Vă felicităm şi vă urăm mult succes în noua activitate! Cum de s-a ajuns în această ipostază?
În primul rând mulţumesc pentru urări! În al doilea rând, aşa cum vorbeam acum câtva timp, poate că aveam nevoie de o nouă provocare. Poate că şi timpul o să dovedească faptul că am făcut o alegere bună. Sper din tot sufletul să pot să realizez alături de primarul Dan Drăgulin şi de colegul meu Dragoş Coman nişte lucruri frumoase, lucruri care să bucure cetăţenii acestui oraş. A fost o surpriză plăcută din partea colegilor mei, eu nu am ştiut că se va întâmpla, că voi candida sau că voi fi nominalizat să concurez la acea şedinţă pentru un loc de viceprimar. Lucrurile s-au întâmplat, le mulţumesc celor care şi-au dat votul. Am un examen de trecut şi examenul acesta va fi foarte greu, va fi cu cetăţenii oraşului Călăraşi.

Cum se vede oraşul din calitatea de viceprimar?
E cam devreme să vă răspund la întrebarea aceasta, având în vedere că eu am venit acum câteva zile la primărie, în restul perioadei am venit doar câteva ore. Am încercat să luăm un prim contact şi să ne obişnuim cu problematica oraşului, mult mai complexă decât cea de acolo de unde vin eu, un loc de muncă de unde sunt suspendat şi unde mă pot întoarce oricând. Sper să nu o fac mai devreme de aceşti 4 ani, sper ca împreună cu echipa de aici să încercăm să punem lucrurile pe făgaşul normal. Aş vrea să reţineţi că am apreciere faţă de toţi oamenii care s–au implicat de-a lungul anilor în proiecte şi în lucruri bune pentru călărăşeni, uneori au reuşit, alteori n-au reuşit, cauzele sunt multiple. Sperăm ca în perioada următoare să avem ceva realizări şi mai puţine justificări.

A trecut campania electorală, după părerea mea, a fost o perioadă mai lentă în activitatea primăriei, probabil că s-au rezumat oamenii numai la activităţile curente. Aş vrea să vă întreb dacă aţi analizat ce investiţii mai sunt de făcut până la finele anului, aşa cum eu fost ele aprobate la începutul lui 2016.
Chiar astăzi (n.r. 19 iulie) am primit situaţia acelor lucrări bugetate dar necontractate, în următoarele zile vom face o analiză împreună cu primarul şi cu colegul meu Dragoş Coman, cu Marian Gheorghe, cu aparatul tehnic al primăriei în aşa fel încât să dăm drumul cât mai urgent la tot ce avem bugetat şi tot ce se poate face anul acesta. Am luat legătura cu Direcţia de Dezvoltare, cu doamna Luminiţa Trifu, împreună cu colegii din Direcţia dumneaei, sper ca până la sfârşitul anului să fim în stare să prezentăm o serie de proiecte pe principalele axe de dezvoltare care au apărut de curând. Trebuie să atragem bani din toate posibilităţile pe care le avem pentru că acest buget al primăriei pe care îl consolidăm prin impozitele şi taxele pe care le percepem după părerea mea este doar de funcţionare pentru Primărie, pentru Serviciile Publice pe care le are în subordine, pentru curăţenie dacă vrei salubritate şi mici lucrări de întreţinere. Restul lucrărilor de anvergură care să ne sară în ochi vor fi făcute aşa cum în ultimii 4 ani au fost făcute, în mare parte pe tot felul de proiecte şi ştim cu toţii foarte bine despre ce vorbim, sperăm ca numărul acestora să fie cât mai mare.

Dacă nu mă înşel Primăria a contractat recent şi un credit de 250 de miliarde lei vechi pentru realizarea unor obiective.
Da, este vorba de un credit care a fost contractat dar care în mare parte va fi folosit pentru asfaltări, pentru reabilitări de drumuri, de străzi. Am încetinit puţin de când am venit aici acest subiect deoarece vreau să fac o analiză corectă şi pertinentă asupra a ceea ce mai avem de “băgat” în pământ, deci până în cota zero în aşa fel încât să nu fim nevoiţi ca la anul să ne trezim după ce am asfaltat să mai decopertăm că nu ştiu cine nu şi-a făcut nu ştiu ce. Şi atunci e nevoie de o analiză corectă, este nevoie şi de sprijinul celorlalţi furnizori de utilităţi cu care suntem în contact şi o să avem o primă întâlnire zilele acestea, să ne lămurim exact, să facem un lucru corect şi în nişte etape corecte.

Ce părere aveţi de noul Consiliu Local? Estimaţi că o să fie mai dinamic faţă de cel precedent?
În Consiliul Local din câte am observat, pentru că noi nu ne-am întâlnit niciodată, sunt nişte oameni cu o experienţă deosebită pe care sper şi cred din tot sufletul că o să o pună în folosul comunităţii noastre dar şi serie de colegi mai tineri care sper să se rodeze şi care să aducă suflul acesta nou de care era nevoie în Consiliul Local.

Care ar fi cea mai spinoasă problemă cu care v-aţi confruntat de când sunteţi în această funcţie?
Pentru mine nu există probleme spinoase. Ştiţi că eu am lucrat într-un sistem în care criza era la ea acasă, situaţiile de urgenţă la fel şi nu cred că am avut o problemă spinoasă sau dacă vreţi un lucru care mă deranjează ceva este modul în care acum, după aceste lucrări, arată oraşul, şi încă se mai lucrează şi încercăm să mai lucrăm în aşa fel încât acest disconfort chiar dacă va fi prelungit, să terminăm odată cu el ca să putem trece la faza următoare.
Trebuie să înţelegem cu toţii că deşi nici mie nu-mi convine treaba asta era o fază necesară prin care trebuia să trecem, acest deranj, acest proiect mare. Poate putea să fie gestionat de către toată lumea mai bine, acum suntem aproape de final, mai avem nişte căpătâie de rezolvat, sperăm ca în acest an să rezolvăm aceste probleme cu banii pe care îi mai avem vom asfalta doar străzile care nu mai au nici o treabă cu alte intervenţii de utilităţi, acele străzi care nu sunt afectate de CL8 pentru că dacă s-a lucrat e perioada de garanţie, e perioada în care locurile se mai lasă, se mai tasează şi atunci nu „atacăm” anul acesta genul ăsta de lucrări decât acele străzi gen Progresul, Flacăra care nu au avut treabă cu CL8-ul şi care pot fi asfaltate. În paralel rezolvăm problema canalizărilor, a capacelor de gaz, de apă, de canalizare şi aşa mai departe.

Despre sport ce ne spuneţi? După părerea mea, prezenţa dumneavoastră în Executivul Primăriei constituie o garanţie clară că mişcarea sportivă indiferent că vorbim de cea de masă sau de performanţă va avea continuitate, va avea finanţare.
Da, sprijinul meu din postura în care mă aflu va fi constant şi va fi total din punctul meu de vedere pentru toate sporturile. Toţi care vor vrea să facă sport vor avea un aliat în mine aici cu condiţia să dea ceva înapoi în sensul de a-şi organiza corespunzător competiţiile, nu să ne pună pe noi să organizăm şi ei doar să se ocupe doar de ceea ce le convine.
Aş dori să vă spun că la futsal se doreşte să se renunţe la echipă, probabil că nu anul acesta, la anul. Din păcate există aceste discuţii la nivel destul de înalt. Din păcate la fotbalul de Divizia B sumele alocate pentru partea a doua a anului sunt total insuficiente şi cu greu vom funcţiona până la 1 ianuarie.
În celelalte sporturi încă nu am o radiografie vizavi de necesităţile lor. Ce pot să vă spun, mă doare chestia asta dar atât cât este legal şi voi putea voi sprijini orice formă de sport dacă şi cei care solicită sprijinul îi văd implicaţi. Deci dacă nu oferă nimic în schimb, e mai bine ca fiecare să ne vedem de treabă.

Ce mesaj aveţi pentru cetăţeni? Unii poate chiar au aşteptări uriaşe de la dumeavoastră, vă cunosc, vă ştiu activitatea profesională, cunosc şi latura umană, ştiu că sunteţi un om care nu poate, nu ştie să mintă.
Am un mesaj că lucrurile bune pentru comunitatea noastră se vor întâmpla numai atunci când toţi ne vom implica în acest proces de curăţenie, de ordine, de siguranţă, a acestei comunităţi. Atâta timp cât eforturile le fac doar unii sau alţii, atâta timp cât nu vom înţelege că aici trăim şi vom respira aerul de care avem sau nu avem grijă, atâta timp cât nu vom avea grijă de toate bunurile acestui oraş vom cheltui banii ca să reparăm ceea ce unii dintre noi strică. E nevoie de timp, e nevoie de discuţii, e nevoie ca şi presa prin experienţa de viaţă şi multiplele situaţii cu care v-aţi confruntat şi le-aţi prezentat uneori mai bine, alteori mai rău, să veniţi cu lucruri concrete, aplicate. Prin discuţie şi prin implicarea tuturor factorilor vom reuşi să ridicăm nivelul de civilizaţie, nivelul de curăţenie în aşa fel încât să putem să ne plimbăm cu mare plăcere în parcurile oraşului, pe străzile oraşului, să putem să mergem la plajă, să putem să mergem la teatru, la un spectacol sportiv în timpul liber. Iar în rest să ne dăm mâna şi să vedem cu toţii ce este de făcut, care sunt priorităţile. Un alt mesaj e Acela prin care le doresc tuturor multă sănătate şi multă linişte.

Mulţumesc!

Publish modules to the "offcanvas" position.

Comodo SSL
ARENAMEDIA.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care arenamedia.ro prelucreaza datele cu caracter personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de confidențialitate.