Cum să ai succes cu o afacere pe segmentul dulciurilor proaspete

Cum să ai succes cu o afacere pe segmentul dulciurilor proaspete

Tot mai multe afaceri se lansează pe segmentul de cofetărie, cu fel de fel de prăjituri, torturi, cupcakes, macarons, briose, donuts (gogoși în stil american), chiar si clatite si gofre. În special în marile orașe, tot mai mulți antreprenori lansează astfel de mici afaceri, unii reușind să ajungă rapid la un succes de nivel aproape nesperat de mare. Astfel de inițiative antreprenoriale reușesc să crească în paralel cu marile cofetării tradiționale pentru că explorează nișe foarte inspirat alese. Mai exact, de obicei se dedică celor care vor produse mai naturale, rețete inedite, tradiții reinterpretate modern și fel de fel de inovații, chiar spre zona premium - lux.

Afacerile de acest gen au fost impulsionate în ultimii ani inclusiv de facilitățile de finanțare cu fonduri nerambursabile, de exemplu mai nou prin programe gen Start Up Nation. De asemenea, se pot accesa destul de ușor credite bancare pentru dotarea laboratoarelor de cofetărie - patiserie. Mulți dintre antreprenori vin din mediul corporate cu fonduri deja asigurate din activități anterioare, alții au experiență în afara țării, ca angajați în domenii asemanatoare.

Cum să ai succes cu o afacere pe segmentul dulciurilor proaspete în România? În primul rând, trebuie să te asiguri că poți susține afacerea din punct de vedere al echipamentelor și resurselor umane. Mai departe, trebuie să te gândești la spațiile de expunere, eventual să cauți parteneriate. Nu este neapărat nevoie să ai un spațiu comercial vizibil, grație mediului online! Poți să economisești mult la acest capitol, aducând clienții către tine via internet într-o locație mai puțin de prim-plan în oraș (deci chirie mai ieftină). De asemenea, multe afaceri nici măcar nu investesc într-un spațiu propriu de vânzare, preferând livrarea pe bază de comandă la adresa indicată de client.

Pe acest segment, o mare miză este atragerea de clienți dornici de comenzi mari pentru evenimente speciale - petreceri de tip nuntă, botez, aniversare. De asemenea, contează și clienții din mediul de business, companii (inclusiv corporații) care pot susține comenzi de mare valoare, exact pentru produsele mai exclusiviste.

Cea mai mare parte din această luptă permanentă pentru atragerea de clienți se face online, pe rețelele de socializare. Contează enorm imaginea, iar fotografiile cu produse pot fi distribuite inclusiv în mod natural - oameni oarecare, nu neapărat clienți, te ajută astfel gratuit să îți faci reclamă în cel mai bun mod. Însă ai nevoie de mai mult decât atât, trebuie să investești într-un website propriu, cu o imagine "wow"! Ai nevoie doar de profesioniști de partea ta: texte scrise profesional, fotografii realizate impecabil, web design care să impresioneze.

Nu uita de un domeniu simplu de reținut, de un brand inspirat și nu în ultimul rând de servicii hosting de la o firmă de top în găzduire web. Doar așa, munca ta va fi cu adevărat bine văzută, pusă în "scenă" în cea mai favorabilă lumină. Ai nevoie de marketing, SEO și multe idei prin care să te diferențiezi de concurență. Vestea cea mai bună este că acest segment atrage tot mai multe persoane, iar business-ul în domeniu are un potențial imens în anii viitori. Internetul se va bucura mai departe de expansiune, deci este bine să folosești toate resursele pentru a avea o poziție cât mai bună pe segmentul tău de piață. Nu sunt puține cazurile de astfel de business-uri care, grație mediului online, au ajuns să livreze chiar la sute de km depărtare, comenzi de valori mari.