Cele mai valoroase branduri românești, potrivit studiului Brand Finance 2019

Cele mai valoroase branduri românești, potrivit studiului Brand Finance 2019

Fondată în anul 1996, în scopul construirii unei punți cât mai solide între marketing și finanțe, Brand Finance este cea mai mare firmă independentă globală în consultanță de evaluare și strategie de brand, asistând, de peste 20 de ani, diferite firme și organizații din toată lumea, în zona de conectare a brandurilor cu profitabilitatea afacerii.

 Potrivit startupcafe.ro, topul mărcilor românești în 2019, realizat în luna august de cei de la Brand Finance, arată în felul următor:

  1. Dacia: 1,32 miliarde de euro
  2. eMAG: 584 milioane de euro
  3. Dedeman: 405 milioane de euro
  4. Petrom: 289 milioane de euro
  5. Banca Transilvania: 208 milioane de euro
  6. DIGI (RCS & RDS): 203 milioane de euro
  7. BRD: 158 milioane de euro
  8. Bitdefender: 128 milioane de euro
  9. Rompetrol: 111 milioane de euro
  10. Electrica SA: 101 milioane de euro

Pentru al treilea an consecutiv, brandul Dacia, atât de popular în România, se află pe prima poziție, cu o valoare de 1.320 miliarde de euro, înregistrând o creștere cu 6% față de anul 2018. De altfel, Dacia reprezintă unul dintre extrem de puținele branduri românești prezente în topurile internaționale, ocupând locul 59 în clasamentul Brand Finance Auto 100 din 2019.

Platforma de e-commerce eMAG se află și în 2019 pe locul al doilea în topul Brand Finance, cu o valoare de 584 de milioane de euro, mai mult cu 27.5% față de anul trecut.

Nici pe locul 3 nu avem vreo modificare față de 2018, Dedeman (cel mai valoros brand cu acționariat 100% românesc) înregistrând o creștere chiar mai spectaculoasă decât Dacia și eMAG, de 33.5%, grație căreia a ajuns să valoreze nu mai puțin de 405 milioane de euro.

Cele mai mari creșteri însă, sunt în dreptul companiilor petroliere Petrom și Rompetrol, care, pe fondul creșterilor economice din sectorul petrolier, au ajuns pe locurile 4 și 9. Evaluată la 289 milioane de euro, Petrom este pe locul 4 (același ca în 2018), cu o creștere record de 48.9%, în timp ce Rompetrol urcă pentru prima oară în top 10, fiind pe poziția a 9-a (față de locul 11, în 2018) cu 111 milioane de euro și o creștere de 44%.

Banca Transilvania urcă în 2019 de pe 6 pe 5, fiind din nou cel mai valoros brand românesc din domeniul bancar (208 milioane de euro), în creștere cu 41% față de anul trecut. Alături de un alt brand românesc, Vlad Cazino, Banca Transilvania s-a numărat și în acest an printre partenerii oficiali ai celui mai mare festival de muzică electronică dance EDM, UNTOLD (ajuns la Capitolul 5), un alt brand românesc aflat în continuă expansiune, de la an la an.

Cunoscuta companie din domeniul telecomunicațiilor, Digi (RCS & RDS), este pe locul al 6-lea, cu o valoare de 203 milioane de euro, în creștere cu 9% față de anul precedent. De notat faptul că, în premieră pentru un brand telecom românesc, DIGI a intrat în clasamentul global Brand Finance Telecoms 300/2019.

În sectorul bancar, BRD a înregistrat și ea o creștere semnificativă, de 41.6%, astfel că o găsim pe poziția a 7-a, cu o valoare de 158 milioane de euro. 

Compania producătoare de soluții de securitate cibernetică Bitdefender coboară un loc în 2019, de pe 7 pe 8, înregistrând totuși o creștere de 8.2%, procent ce îi asigură o valoare de 128 de milioane de euro. 

Pe ultimul loc în Top 10 se află Electrica, companie aflată în 2018 o poziție mai sus, dar care a înregistrat o scădere de 7.7%, valorând în prezent 101 milioane de euro. De remarcat faptul că Electrica este singura companie din top 10 cu variație negativă în cursul ultimului an.