Convocați miercuri în ședință ordinară de plen, consilierii județeni au adoptat, printre altele, și Hotărârea privind aprobarea Protocolului de colaborare între Consiliul Județean Călărași și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA pentru proiectul “Elaborarea Studiului de Fezabilitate, realizarea documentației tehnice pentru Autorizația de Construire și obținerea Autorizației de Construire pentru obiectivul de investiții Varianta de ocolire Călărași”.
Obiectivul protocolului este de a stabili drepturile și obligațiile părților, contribuția financiară proprie a fiecărei părți la bugetul proiectului, precum și responsabilitățile ce le revin în implementarea activităților aferente proiectului mai sus amintit care va fi depus în cadrul Programului Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, pe Axa Prioritară 2 Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și efficient.
Potrivit prevederilor OUG 88 / 2020, Consiliul Județean Călărași este eligibil pentru asigurarea finanțării din fonduri europene nerambursabile alocate în cadrul POIM 2014-2020. În plus, obiectivul privind Varianta de ocolire Călărași se regăsește în cadrul documentului strategic Master Plan de Transport a României.
VO Călărași face parte din lista variantelor ocolitoare regionale care sunt părți componente ale proiectelor de infrastructură rutieră transregio. Lungimea este de 5,1 km, costul estimat cu TVA este de 11,7 milioane euro. Costul mediu pe km este de 1,9 milioane euro.
Proiectele de variante de ocolire regionale sunt în număr de 37 și însumează o lungime de 263,4 km. Costul estimate pentru aceste proiecte este de 745,4 milioane euro fără TVA, respective 887 milioane euro cu TVA. Costul mediu estimate este de 2,8 milioane euro.
Variantele de ocolire asigură tranzitul facil al vehiculelor evitând localitățile și are beneficia directe atât pentru transportul persoanelor și al mărfurilor cât și pentru îmbunătățirea calității vieții comunităților din localitățile pentru care se realizează variantele de ocolire. Toate aceste variante de ocolire au fost identificate cu ajutorul Modelului Național de Transport în cadrul Master Planului General de Transport și nu au fost implementate până în anul 2021.
Proiectele de variante de ocolire de sine stătătoare sunt în număr de 24 și însumează o lungime de 217,1 km. Costul estimate pentru realizarea acestor proiecte este de 574 milioane euro fără TVA, respectiv 683,1 milioane euro cu TVA. Costul mediu pe km este de 2,6 milioane euro.