SC Ecoaqua SA Călăraşi / Drept la replică!

Având în vedere faptul că în data de 14 iulie a apărut în spaţiul public un articol în publicaţia online „Atitudinea din Călăraşi” prin care se fac comentarii tendenţioase şi nereale privind activitatea operatorului Ecoaqua SA Călăraşi pentru clarificarea aspectelor prezentate facem următoarele precizări:

 

Prelungirea mandatului directorului general s-a făcut cu respectarea cadrului legal.

În şedinţa Consiliului de Administraţie din data de 30.06.2017 s-a prelungit mandatul directorului general al Societăţii Ecoaqua SA Călăraşi pentru o perioadă de 4 luni respectiv de la 01.07.2017 până la data de 01.11.2017

În fapt, în luna februarie 2017, mandatul Consiliului de Administraţie numit prin Hotărârea Adunării Generale a acţionarilor Ecoaqua SA Călăraşi nr. 1 / 05.02.2013 a încetat de drept. În conformitate cu disp. Art. 64.1 din OUG 109 / 2011, văzând şi dispoziţiile Legii 31 / 1990, art. 137*) pct. 1 şi 2.

Adunarea Generală a Acţionarilor, întrunită în şedinţă ordinartă în data de 06.02.2017 a hotărât numirea unui Consiliu de Administraţie format din 3 administratori pentru o perioadă limitată de 4 luni, cu posibilitatea prelungirii pentru motive temeinice până la 6 luni (hotărârea AGA nr. 1 / 06.02.2017, împreună cu actul constitutiv reactualizat au fost depuse la Registrul Comerţului şi date spre publicare în Monitorul Oficial.)

Facem precizarea că la votul privind prelungirea mandatului directorului general din data de 30.06.2017, au participat 2 din cei 3 membri ai Consiliului de Administraţie. S-a respectat numărul minim de administratori (au fost prezenţi 2 din cei 3 administratori) pentru ca hotărârile CA să fie valabile în conformitate cu art. 19.7 din Actul constitutiv al societăţii.

 

Preţurile pentru apa potabilă şi serviciile de canalizare – epurare sunt unice în toată aria de operare începând cu iulie 2011 – condiţie impusă prin Contractul de finanţare prin care s-au obţinut fondurile nerambursabile pentru proiectul POS Mediu. Nu se practică preţuri mai mari în municipiu şi mai mici în comune.

 

Preţurile actuale nu mai asigură acoperirea integrală a cheltuielilor necesare exploatării în condiţii normale a sistemului de alimentare cu apă şi canalizare; au fost fundamentate pe baza cheltuielilor înregistrate în perioada septembrie – octombrie 2014. Ca urmare, preţurile actuale nu cuprind costuri de operare pentru toate obiectivele realizate prin proiectul finanţat prin POS Mediu. Primele oboective au fost puse în funcţiune şi au început să genereze costuri de exploatare începând cu luna ianuarie – februarie, anul 2013 iar ultimele în a doua jumătate a anului 2016. Facem precizarea că în special staţiile de epurare au generat şi vor genera costuri de exploatare foarte ridicate.

 

La fundamentarea şi aprobarea preţului la apă şi a tarifului la canalizare – epurare s-a respectat cadrul legal şi anume Ordinul 65 / 2007:

Structura reglementată de Ordinul 65 / 2007

Preţul a fost fundamentat pe baza cheltuielilor înregistrate, cheltuieli ce au fost justificate prin documente. S-a transmis la ANRSC Bucureşti 4 bibliorafturi de documente justificative.

S-au respectat competenţele de avizare şi aprobare reglementate. S-a obţinut avizul ANRSC Bucureşti nr. 504896 23.05.2017.

Documentaţia însoţită de avizul ANRSC a fost înaintată către ADI Ecoaqua prin adresa 1614 / 427 / 23.05.2017.

Pentru asigurarea unei maxime transparenţe prin adresa nr. 1915 / 13.06.2017, înregistrată la Consiliul Local al Municipiului Călăraşi la nr. 23254 / 15.06.2017 s-a transmis către Consiliul Local Călăraşi întreaga documentaţie (cele 4 bibliorafturi de documenrte) şi s-a răspuns la toate aspectele legate de modificarea preţului tarifului ce au fost ridicate în şedinţa Consiliului Local Călăraşi din luna mai 2017. Această adresă a fost comunicată, spre ştiinţă, către ADI Ecoaqua prin adresa 2082 / 571 / 28.06.2017.

 

Principalele cauze care au generat necesitatea modificării preţului:

Prima şi cea mai importantă cauză o constituie creşterea salariului minim pe economie cu 61,11% în perioada 1 ianuarie 2015 – până la zi (ianuarie 2015 – creştere de la 900 lei la 975 lei, iulie 2015 – 1050 lei, mai 2016 – 1250 lei, februarie 2017 – 1450 lei), influenţă care nu este reflectată în preţurile / tarifele actuale.

Costuri de operare pentru investiţii noi puse în funcţiune (staţii de tratare apă cu tehnologii noi, staţii de epurare cu treapta biologică, etc)

Cheltuieli de mentenanţă pentru bunurile achiziţionate prin POS Mediu

Media pe ţară a piederilor de apă este de 45% cu observaţia că marea majoritate a Operatorilor Regionali care au pierderi mai mici decât operatorul din Călăraşi au accesat finanţări externe pentru investiţii încă din anii 1990 (prin Programele MUPD I, MUPD II, ISPA – care s-au adresat doar oraşelor mari)

Primele programe de finanţare a infrastructurii de apă care au fost accesate de Călăraşi au fost SAMTID şi POS Mediu care s-au axat în special pe extinderi de reţele, pe modernozarea staţiilor de tratare a apei şi a staţiilor de epurare.

Numai 6% din fonduri au fost alocate reabilitărilor de reţele ca urmare nu toate reţelele de distribuţie au făcut obiectul contractului CL 8. Reţelele de apă afectate de avariile la care face referire articolul nu au fost cuprinse ]n contractul de lucr[ri CL 8.

 

Ecoaqua a asigurat cu mari eforturi venitul minim garantat în plată. De la ultima majorare a preţurilor la apă şi până în prezent, salariul minim garantat a crescut cu 61,11%. În aceeaşi perioadă, Ecoaqua a crescut salariile angajaţilor numai cu 9,6% astfel: iulie 2015 - 2,6%, aprilie 2016 – 7,6%.

În anul 2017, odată cu intrarea în vigoare a Ordonanţei de Guvern nr. 1 2017 prin care salariul minim a ajuns la 1450 lei, ne-am confruntat cu obligativitatea creşterii salariului minim cu 16%, situaţie care a afectat în mod substanţial departajarea salariilor în funcţie de nivelul de calificare şi în acelaşi timp cu imposibilitatea asigurării acestei creşteri din veniturile generate de preţurile actuale.

 

În urma simulărilor, discuţiilor şi negocierilor cu sindicatele s-a ajuns la concluzia că pentru a respecta în acelaşi timp şi diferenţierea salariilor în funcţie de nivelul de calificare fără a afecta echilibrul economico – financiar al societăţii, singura soluţie este majorarea fondului de salarii la nivelul societăţii cu aprox 20%, cu riscul asumat de ambele părţi de semnatare a Contractului colectiv de muncă, astfel încât, până la asigurarea veniturilor care să susţină această creştere, nivelul de salarizare acordat să fie corelat cu veniturile realizate.

 

Director general,

Neagu Cezar - Paul

Publish modules to the "offcanvas" position.

Comodo SSL
ARENAMEDIA.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care arenamedia.ro prelucreaza datele cu caracter personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de confidențialitate.