Noul sistem informatic consolidează capacitatea CNAS de a comunica rapid și eficient cu instituțiile care alimentează cu date sistemul de asigurări sociale de sănătate

Noul sistem informatic consolidează capacitatea CNAS de a comunica rapid și eficient cu instituțiile care alimentează cu date sistemul de asigurări sociale de sănătate

În prezent Platforma Informatică din Asigurările de Sănătate (PIAS) gestionează la nivel național un număr de peste 18 milioane de persoane beneficiare de servicii medicale și medicamente, un număr de peste 70.000 de utilizatori reprezentând furnizori de servicii medicale și medicamente, peste 700.000 de servicii raportate și validate zilnic din care aproximativ 200.000 sunt prescripții medicale. Cunoașterea acestor date din perspectiva evoluției stării de sănătate a populației, a serviciilor medicale cel mai frecvent accesate ori a tipurilor de tratamente / medicamente prescrise, contribuie la o mai eficientă gestionare a Sistemului Asigurărilor Sociale de Sănătate și la adoptarea acelor politici publice în domeniul medical care să răspundă cât mai bine nevoilor populației la un moment dat.

În acest context, Casa Națională de Asigurări de Sănătate participă în calitate de beneficiar la proiectul „Sistem INTEGRAT de Management în Sistemul Asigurărilor Sociale de Sănătate”*, derulat în scopul asigurării unei planificări strategice bazate pe dovezi și a unui management decizional eficient prin prelucrarea datelor specifice colectate de Platforma Informatică din Asigurările de Sănătate (PIAS).

Obiectivul general al proiectului este de a dezvolta un sistem pentru suport operațional care optimizează procesele decizionale ale instituției, de a furniza informații pe baza cărora pot fi realizate politici publice în domeniul sănătății și în domeniul social, precum și de a consolida capacitatea instituțională a Casei Naționale de Asigurări de Sănătate de a comunica rapid și eficient, instrument care va duce la creșterea eficienței activității proprii și a prestigiului instituției prin creșterea gradului de interoperabilitate a sistremelor informaționale și informatice utilizate.

Obiective specifice:

  • Fundamentarea riguroasă a deciziilor de management ale CNAS / CJAS bazate pe înțelegerea nevoilor, reducerea riscurilor, creșterea eficienței cheltuielilor publice
  • Generarea de rapoarte personalizate în vederea efectuării analizelor, rapoartelor de diferite tipuri sau statisticilor necesare la nivel intern sau în solicitările externe
  • Creșterea gradului de pregătire profesională a personalului de decizie și crearea unei structuri organizatorice optime

Pe lângă funcționalitățile avansate de analiză a datelor ce vor fi dezvoltate pentru utilizatorii interni ai instituției, se vor implementa și un set de interfețe web care vor permite accesul utilizatorilor din afara instituției la date ale acesteia, structurate pe patru nivele de interes:

  • utilizatorii din alte instituții publice care pot interoga date ale Beneficiarului
  • furnizorii de servicii medicale, care pot consulta anumite date statistice legate de activitatea din domeniul lor specific
  • un număr relativ redus de utilizatori care pot accesa un set mai larg de date statistice legate de activitatea Beneficiarului, în interes public (reprezentanți ai unor organizații profesionale sau neguvernamentale cu activitate în domeniu, ai presei, etc)
  • publicul larg, care va avea acces la un set de rapoarte statistice, actualizate periodic

Cunoscut fiind că din perspectiva colaborării interinstituţionale, comunicarea şi colaborarea joacă un rol esenţial, noul sistem informatic consolidează capacitatea Casei Naționale de Asigurări de Sănătate de a comunica rapid și eficient cu instituțiile care alimentează cu date sistemul de asigurări sociale de sănătate.

Valoarea proiectului

Valoarea totală: 101.980.091,2 lei

Valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE: 85.646.819,92 lei

Valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național: 16.333.271,28 lei

*Proiectul „Sistem INTEGRAT de Management în Sistemul Asigurărilor Sociale de Sănătate” este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitatea Administrativă 2014 – 2020.

Director General,                                

Dr. Silviu DRĂGAN                                          

Publish modules to the "offcanvas" position.

Comodo SSL
ARENAMEDIA.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care arenamedia.ro prelucreaza datele cu caracter personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de confidențialitate.