PSD | N. Cionoiu: Aproape jumătate din oamenii care au venit în audienţă au mari probleme cu ENEL-ul

PSD | N. Cionoiu: Aproape jumătate din oamenii care au venit în audienţă au mari probleme cu ENEL-ul

Senatorul PSD de Călărași, Nicușor Cionoiu, a criticat joi în termeni duri Grupul Enel România în cadrul căruia își desfășoară activitatea companiile de distribuție responsabile de gestionarea și modernizarea rețelelor electrice, care provoacă o serie de probleme în rândul consumatorilor, tot mai nemulțumiți de întreruperile dese dar și neprogramate ale curentului electric în municipiul Călărași. Parlamentarul social-democrat a susținut că cetățenii se plâng și de majorarea nejustificată a tarifului care nu se reflectă până la urmă în politica de investiții a companiei.

Aproape jumătate din oamenii care au venit în audienţă au mari probleme cu ENEL-ul. Probleme legate de întreruperi, de porniri, reporniri, probleme legate în primul rând de aparatele de uz casnic, probleme legate de comunicare. Aş vrea să vă supun atenţiei doar un singur cuvânt: respect. Respectul pe care trebuie să-l acorde această instituţie unor oameni care plătesc zi de zi facturile. Aceşti oameni care trebuie să se bucure înainte de scumpirea preţurilor, că văd că acest ENEL scumpeşte preţul, dar care este responsabilitatea şi unde regăsim chichiţa aia din preţul respectiv care reprezintă investiţia. Nu avem absolut nimic. D-aia satul românesc atunci când ninge, când bate vântul rămâne 100 de ani, 100 de zile, 5 zile, 10 zile, în umbră din cauza faptului că ENEL-ul nu face investiţii. Care este responsabilitatea acestei instituţii? Eu am venit în faţa dumneavoastră acum să vă iau ca parteneri, să mă ajutaţi în acest moment să putem ajuta aceşti oameni care în momentul acesta sunt vulnerabili. M-a frapat faptul că o doamnă care lucra 4 ore la o fabrică de confecţii a rămas fără două aparate de uz casnic din cauza întreruperilor de curent. Ce poate să facă această doamnă? Să-şi plătească mai departe factura de curent. Cine răspunde? Culmea este că am verificat şi eu pe acel număr de telefon pe care ţi-l dau pe o factură de „70 de mii de foi”, o factură din care un om simplu nu poate să înţeleagă nimic. Am sunat pe 0219977 şi culmea este că dacă într-adevăr ai timp, sau eşti la peşte este ok, poţi să stai o jumătate de zi să-ţi răspundă cineva ambiguu şi nu rezolvi nimic. Toate aceste lucruri nu se rezolvă cu mijloace automate în care nepăsarea este crasă.”, a spus Cionoiu care a continuat Am mers mai departe şi am verificat. Avem un director pe zona Călăraşi-Slobozia, dl. Vasile Dumitru Adrian, care vine la Călăraşi exact cum circula rata pe vremea comunismului: din 2, în 2. Nu se poate aşa ceva! Plătim aceste facturi, se scumpesc aceste facturi, ni le însuşim dar totuşi, noi, oamenii, pentru ce plătim? Fiecare dintre noi avem dreptul la o justificare. Care este justificarea ENEL-ului? Ce se întâmplă dacă cineva îţi întrerupe curentul? Au perfectă dreptate, sunt defecţiuni majore dar nu vedeţi că se joacă cineva cu curentul? Nu vedeţi că nimeni nu vrea să facă investiţii în acest oraş? Nu vedeţi că suntem sortiţi ca cel de la Slobozia să vină o dată pe lună la Călăraşi şi să stea în birou? E foarte greu. Încercaţi să intraţi la acest director să vedeţi cât de greu intraţi. Pentru ce? Avem o societate în care toţi antreprenorii sunt supuşi controalelor. Acest ENEL nu este supus la nimic! Totul este la libertatea fiecărui şef, şefuţ, ş.a.m.d.. Nu se poate aşa ceva! Oamenii aceştia nu trebuie să „beneficieze” doar de scumpiri de preţuri. În componenta aceea în care regăsim investiţia, unde este prosperitatea, modernismul care ar trebui să apară? Când va apărea la noi în ţară? Că acest ENEL italian se va retrage peste 2 ani de zile şi rămânem cu o societate vlăguită pentru că nu s-a făcut absolut nimic şi nu se face. Unde este dialogul acestui ENEL cu un cetăţean de rând? De ce şi pentru ce? Toată lumea vorbeşte la modul superior în care un cetăţean care-şi plăteşte corect facturile este tratat cu totul şi cu totul ambiguu. Încercaţi vă rog, şi v-am spus, vreau să fiţi aliaţii noştri, aliaţii cetăţenilor în care şi eu am verificat acest număr de telefon, să vedeţi cât de „rapid” sau cât de greoi funcţionează! Aş vrea să vă spun că această chestie pe care v-am spus-o atenţiei nu va rămâne aşa. Toţi oamenii care vor fi nemulţumiţi vor face obiectul unei discuţii personale, a mea, cu dânşii.

Senatorul PSD a mai adăugat că va iniția chiar o interpelare parlamentară pentru a obține din partea Grupului ENEL “răspunsurile” pe care le așteaptă cetățenii cu privire la politica tarifară.

Vom întocmi o listă şi această listă va fi supusă mai departe chiar dacă va trebuie să facem interpelare parlamentară. Aceşti oameni trebuie să cunoască pentru ce plătesc fiecare! Ceea ce plăteşte fiecare, trebuie să ştie. Nu trebuie să fie supărat ENEL-ul pentru că cineva întreabă sau cineva trebuie să răspundă. Ai dat o tensiune mult mai mare decât trebuia. Lucrurile astea se văd în dispecerate, se cunosc foarte bine dar ei nu recunosc. Şi atunci ce facem? Ne ducem la un director, directorul, ne scuzaţi, este la Slobozia, ne întoarcem înapoi, sunăm la nr.-ul acesta de telefon şi ne-am pierdut ziua, dar trebuie să plătim factura. V-am expus acest punct de vedere din cauza faptului că foarte mulţi oameni destul de amărâţi se chinuie să plătească aceste facturi. Foarte mulţi oameni destul de amărâți se chinuie să plătească şi diferenţa de preţ vizavi se scumpire. Nu vorbim de stabilirea furnizorului pentru că îi este foarte greu unui om de rând, de la ţară, să ştie să stabilească furnizorul. Ei nu ştiu nici ce înseamnă cuvântul consultanţă. Ei ar trebui în fiecare localitate să aibă un reprezentat care să explice oamenilor. Dar, nu. Totul se face forţat. O să-i treacă cândva pe o listă şi o să-i omoare ca preţ. Şi atunci oamenii aceia pentru ce să muncească? Într-un sat în care în momentul ăsta totul îmbătrâneşte, în care noi vrem să aducem infrastructură, să aducem apă, ce le facem? Le luăm banii pe curent acum cu serviciul care practic, în mare parte, nu este corect? Aş vrea, din punctul ăsta de vedere să încercaţi să mă verificaţi, să monitorizaţi şi dvs. ceea ce am spus eu. O să vedeţi că într-adevăr toţi cetăţenii au nevoie de un lucru pragmatic, drept şi corect. Acest lucru se numeşte preţul. Preţul trebuie să reprezinte serviciul. Serviciul însemnă respect. Respectul omului care plăteşte iar salariul acela mare sau foarte mare al oamenilor de la ENEL trebuie să fie îndreptăţit.”, a conchis senatorul Nicuşor Cionoiu.  

Publish modules to the "offcanvas" position.

Comodo SSL
ARENAMEDIA.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care arenamedia.ro prelucreaza datele cu caracter personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de confidențialitate.