Cadru didactic, Corina Diaconu, susținută de PSD Călărași pentru Senatul României vorbește despre “neajunsurile” din învățământul românesc, aflat de mai bine de 20 de ani într-un amplu proces de modernizare care nu se mai încheie. În opinia sa “La vârful piramidei educației naționale se ignoră în mod voit faptul că rolul învățământului preuniversitar este acela de a le forma copiilor în primul rând abilități de viață, de a-i învăța cum să învețe, cum să evolueze, cum să fie Oameni și NU acela de a forma doctori docenți în vreun domeniu.”
„Mi-aș dori ca eu și colegii mei să putem acționa pârghiile prin care să contribuim la ducerea la bun sfârșit a eternei reforme a învățământului românesc – mereu inițiată, dar niciodată finalizată din cauza a noi și noi restructurări survenite odată cu fiecare ”înscăunare” a unui alt ministru al învățământului.
În ultimii ani au devenit tot mai frecvente și intense semnalele și reproșurile venite din partea absolvenților învățământului nostru în privința necorelării curriculum-ului școlii românești cu necesitățile societății, mai ales în actualele condiții ale globalizării pieței muncii.
În acest context, sub presiunea opiniei publice, ministerul încearcă pe noi, dascălii – aflați permanent în rol de cobai ai sistemului de învățământ - implementarea unei reforme cu pretenții de raliere a noilor noastre programe școlare la tendințele europene în educație.
În realitate, constatăm cu stupoare și revoltă că noile programe - în principal cele pentru disciplinele la care se susțin probe scrise la bacalaureat - nu fac decât să se încarce și mai mult cu noțiuni teoretice, încă de la clasele mici (de exemplu, se vor studia în clasele a VII-a și a VIII-a noțiuni teoretice care, anterior, se studiau în liceu).
Este clar că persoanelor cu putere de decizie în ceea ce privește reformarea învățământului românesc nu le pasă câtuși de puțin de descongestionarea programelor școlare și de formarea unor competențe cu adevărat necesare copiilor și tinerilor, ci numai de simularea unei reforme sub acoperirea căreia să poată servi în continuare interesele celor care se îmbogățesc pe spinarea părinților copiilor nevoiți să vină la meditații.
De fapt, școala și liceul ar trebui să pregătească generațiile de copii și de tineri pentru a deveni adulți responsabili, deschiși către nou, capabili să se adapteze permanent și să gestioneze pozitiv orice provocare, iar toate planurile-cadru și programele școlare ar trebui regândite din această perspectivă și nu din aceea a menținerii cu orice preț a ”industriei” meditațiilor.” a mai declarat pentru www.arenamedia.ro, prof Corina Diaconu.