Dulce: Oricât de multe iniţiative ar avea un viceprimar, ultimul cuvânt tot primarul îl are!

Dulce: Oricât de multe iniţiative ar avea un viceprimar, ultimul cuvânt tot primarul îl are!

Marius Dulce a îndeplinit între 2012 şi 2016 prerogativele de viceprimar făcând parte dintr-un Executiv al Primăriei condus de actualul primar, Dan Drăgulin.

Liderul consilierilor locali PSD a lămurit şi „statutul” viceprimarului, valabil şi în cazul vicepreşedinţilor de consilii judeţene, subliniind că activitatea acestora este condiţionată exclusiv de primar. În opinia sa, orice propunere, idee, soluţie, venită din partea viceprimarului, indiferent de „renumele” său, nu va prinde contur fără acordul primarului.

Candidatul PSD pentru Primăria Călăraşi la localele din 27 septembrie a trecut în revistă şi „obiectivele” de care s-a ocupat în perioada când făcea parte din Executiv.

 

Domnule Dulce, nu sunteţi străin de administraţia publică locală. În perioada 2012-2016 aţi fost chiar viceprimar, lucrând aproape un mandat întreg cu actualul primar. Aş vrea să ne spuneţi cam ce atribuţii aveaţi în calitate de viceprimar?

În primul rând, după ce devii viceprimar, ţi se deleagă anumite atribuţii, în concordanţă, desigur, cu legislaţia specifică în vigoare. Din momentul acela poţi să te ocupi de activitatea Primăriei pe zona respectivă. Şi asta am făcut. Eu de exemplu am avut în coordonare Poliţia Locală, Direcţia Tehnică, Direcţia de Asistenţă Socială, ocupându-mă de toate aceste activităţi. A fost un mandat greu, trebuia, de fiecare dată, să explici ce vroiai să faci. Dacă primeai ok-ul , atunci puteai să transpui în practică ideea, soluţia respectivă. Şi cei din direcţiile subordonate puteau să înceapă treaba. Adică să nu creadă cineva că ideile, propunerile, soluţiile unui viceprimar nu sunt „filtrate” de primar.

Dar este foarte greu ca viceprimar să stai de vorbă cu cineva care nu pricepe.

Dacă aţi fi intrat la mine în birou vedeaţi pe perete o planşă foarte mare, harta oraşului Călăraşi. Trebuia să lucrez foarte atent pe Direcţia Tehnică, să am grijă ce „bugetez” pentru că a fost pus în operă, atunci, acel faimos proiect CL-8. Primăria urma să vină să completeze acel proiect cu alte canalizări pluviale şi menajere. Nu era prins tot în CL-8. Şi asta făcea viceprimarul Marius Dulce. Lua harta, discuta, vedea ce trebuia bugetat pe fiecare zonă în parte şi lucra acolo. Foarte multe s-au făcut la momentul respectiv dar greu pentru că de fiecare dată trebuia să explici, să spui cum le aşezi în operă.

Şi asta în perioada bună de colaborare cu primarul. Spre finalul mandatului când fiecare v-aţi declarat intenţia de a candida, inevitabil comunicarea a avut de suferit.

Da, aşa s-a întâmplat în perioada bună de colaborare când s-a lucrat pe USL. Pot să spun că atunci am avut o anumită libertate în luarea deciziilor. Plimbându-mă prin parc şi văzând că nu au unde să susţină un spectacol copiii noştri, am luat decizia de a acoperi scena din parc. Ulterior, în urma unor discuţii purtate că nu avem o sală de proiecţie în aer liber, ne-am gândit că pe zona respectivă să nu mai intre nimeni cu maşinile şi să „construim” şi acea zonă de proiecţie ca să avem ceva civilizat acolo.

În campanie ne-am preocupat de zona de la 5 Călăraşi. Am zis, domnule, pentru că acolo nu se intră cu instalaţii noi pe CL-8 decât pe anumite porţiuni, ar trebui asfaltată acea zonă şi adusă în secolul XXI. Zona 5 Călăraşi fusese practic uitată. Dar, din păcate, când am ajuns cu asfaltul în acea zonă, mi-a fost luată acea atribuţie întrucât ne aflam în campanie electorală şi altcineva trebuia să deconteze. Dacă vă duceţi în zonă acum, nimeni nu a mai intrat acolo pentru că lucrările au fost făcute pe repede-înainte ca şi acum. Ei bine, au rămas porţiuni în care s-a pus asfalt dar bălteşte apa. Nu s-a ţinut cont că e nevoie de guri de colectare a apelor pluviale.

Putem discuta de parcările de la blocurile L, din spate. Aceeaşi gândire am avut-o, să dezvolt zona respectivă în sensul că trebuiau asfaltate parcările după care să elaborăm un regulament privind administrarea parcărilor de reşedinţă. Nu s-a pus în operă că ideea era venită din partea noastră, în speţă a mea şi a lui Dumbravă şi nu de la primar. Deja ne separasem.

Foarte multe proiecte de canalizare le-am început în zona respectivă pentru că am primit semnale că trebuiau făcute şi apoi conectate la reţeaua mare prin intermediul CL-8. Lista cu obiective pornite de la mine e mult mai lungă!

Proiectul care s-a făcut la ANL-uri e susţinut de mine împreună cu dl. Ciocârlan şi cu arhitectul. Au fost, de fapt, două proiecte, le-am prezentat pe amândouă, comisia de la ANL a optat pentru acest sistem pe care îl vedeţi şi astăzi pus în funcţiune în favoarea tinerilor. La momentul respectiv am semnat şi contractele de finalizare a construcţiilor cu ANL-ul.

Sunt foarte multe proiecte iniţiate pe Direcţia Tehnică şi nu numai. Dacă vorbim de Direcţia de Asistenţă Socială, acolo sunt... 1000 de probleme. Intră un om la tine în audienţă cu o problemă şi te trezeai cu alte 10. Cu celeritate trebuia să identifici soluţia. Tot timpul am căutat să am soluţii pentru oameni ceea ce nu convenea la momentul respectiv conducerii, în speţă primarului actual.

Deci un viceprimar indiferent cât este el de faimos, de puternic, nu poate să facă minuni.

Cu siguranţă. Însă se mai întâmplă un fenomen, în momentul în care chiar dacă iei o decizie şi dai o dispoziţie unui director din primărie, directorul respectiv va ajunge la primar pe care-l va întreba dacă să facă lucrul respectiv, pentru că uite ce mi-a spus viceprimarul.

Ultimul cuvânt până la urmă îl avea primarul.

Sigur. Lucrurile bune şi le asuma primarul chiar dacă erau făcute de viceprimari iar pentru cele care erau mai puţin bune vina era a viceprimarilor.

Dar, primarul era un om care nu-şi asuma, pentru că nu-mi aduc aminte să fi semnat foarte multe documente la vremea respectivă. Dacă atunci nu a semnat, în acest mandat 2016-2020 cu siguranţă a semnat foarte puţine documente având la dispoziţie 2 viceprimari şi un administrator public. Prea puţine ca să-şi asume ceva!