V. Dumbravă: În 2016, în calitate de viceprimar, am insistat mult pentru execuţia canalizării în Măgureni

V. Dumbravă: În 2016, în calitate de viceprimar, am insistat mult pentru execuţia canalizării în Măgureni

Fostul viceprimar al municipiului Călăraşi, Virgil Dumbravă a declarat în interviul de mai jos că „intenţia” Executivului Primăriei Călăraşi de a include în lista de investiţii pe acest an şi execuţia canalizării în cartierul Măgureni are un puternic iz electoral. Dumbravă îi reaminteşte primarului Drăgulin că în ianuarie 2016 a propus un amendament în cadrul proiectului de buget care a şi fost adoptat de consilierii locali potrivit căruia au fost alocate sumele necesare pentru demararea investiţiei însă lucrările n-au demarat nici până în ziua de azi.

Pe de altă parte, Dumbravă speră ca o cotă importantă din bugetul pentru investiţii să fie alocată pentru reabilitarea şi modernizarea principalelor artere din Călăraşi: Str. Griviţa, Prel Bucureşti şi B-dul Republicii, aflate într-o stare accentuate de degradare.

 

Domnule Dumbravă, încă nu s-a aprobat bugetul local. E drept că la nivel naţional, Legea bugetului adoptată de Parlament a fost atacată de preşedintele Iohannis la CCR. În plan local, adoptarea bugetului mai durează, cel puţin o lună. Au fost, însă, creionate principalele obiective pe care Executivul Primăriei Călăraşi le are în vedere pentru acest an. Unul dintre ele ar fi şi canalizarea din cartierul Măgureni.

Cum comentaţi această „intenţie” a Executivului, deşi investiţia fusese bugetată încă din urmă cu 3 ani? În ultima perioadă chiar dumneavoastră aţi tras semnale de alarmă cu privire la importanţa acestor lucrări.

Ce pot să zic… Faptul că se face o investiţie e un lucru bun. Faptul că această investiţie trebuia făcută din 2016, cred că nu mai e un lucru bun. Spun acest lucru deoarece în 2016 în calitate de viceprimar, în cadrul Consiliului Local, am insistat mult pentru execuţia canalizării în cartierul Măgureni, pe cele două străzi principale, Păcii şi Petroşani, plus cele adiacente.

Într-una din şedinţele de Consiliu Local, în 2016, la începutul anului, am făcut un amendament adoptat de consilieri prin care s-au aprobat sumele necesare începerii lucrărilor. Domnul primar de atunci, dar şi de acum, a considerat-o ca pe o glumă şi iată că nu a realizat-o. Dacă stau să analizez bine situaţia, observ că cetăţenii din Măgureni au fost „invitaţi” la discuţii la Primărie şi în urma acestui dialog li s-a promis că se va face canalizarea, ceea ce mă face să cred că are o mare legătură cu campania electorală.

Îmi pun problema ca un simplu cetăţean: De ce nu s-a putut atunci să se facă aceste lucrări când investiţia a fost aprobată prin Hotărâre de Consiliu Local şi se poate acum, când se apropie campania electorală?

Mi-am scos chiar un extras din procesul verbal al şedinţei din ianuarie 2016, pe care, cred că am să-l prezint cetăţenilor. Se vede acolo amendamentul depus de mine cu suma alocată pentru începerea lucrărilor de canalizare în cartierul Măgureni.

 

Vineri, primarul Drăgulin spunea că pentru 2019, bugetul pentru investiţii ar fi cifrat la 150 de miliarde lei vechi. Această sumă s-ar compune, foarte probabil, din restul creditului de 250 de miliarde lei vechi, adică 120 mil. lei vechi şi din excedentul bugetar de 30 miliarde lei vechi. N-o să vedem, probabil, nici un leu alocat din impozitele şi taxele locale, semn că banii se vor duce în primul rând pe plata salariilor angajaţilor primăriei şi pentru acoperirea altor cheltuieli importante. Ce părere aveţi? E o sumă mică, mare?

Dacă 150 de miliarde lei vechi ar fi banii pentru investiţii şi ei ar fi direcţionaţi spre repararea drumurilor, părerea mea e că e o sumă arhisuficientă pentru rezolva problema străzii Griviţa, Prelungirea Bucureşti şi B-dul. Republicii. Dacă am reuşi, măcar cele 3 străzi să le facem cu firme de calitate, şi cel mai important să angajăm diriginţi de şantier bine pregătiţi, astfel încât constructorul să execute cum e trecut în proiect, ar fi mare lucru. Dar, ar mai fi o condiţie! Şi acel proiect să fie supus unei analize de către specialişti. După părerea mea, se comite o mare greşeală atunci când se scoate la licitaţie, la pachet, proiectarea şi execuţia.

Adică, acel constructor, el centrează, tot el dă cu capul! Nu cred că-i în regulă chiar dacă se pun anumite condiţii. Ce condiţii ştie să pună funcţionarul din Primărie legat de străzi? În opinia mea, ar trebui scoasă la licitaţie proiectarea şi altcineva să facă execuţia, astfel încât dirigintele de şantier, care o fi el, şi proiectantul, prin asistenţa tehnică pe care trebuie să o asigure, să scoată un lucru de calitate, până la urmă. Scuzaţi-mi limbajul colocvial, părerea mea e că e o „golănie”. Nu e vorba de scurtarea termenelor dacă scoatem la pachet proiectarea plus execuţia. Nu e aşa! Proiectul tehnic să fie făcut de specialişti astfel încât cel care face execuţia să fie atent controlat atât de dirigintele de şantier cât şi de proiectant. Atunci vor scoate lucruri bune. Cei de la Primărie pun 5 condiţii acolo, nici ei nu înţeleg de ce, şi ne trezim apoi că după 2 ani reparăm strada. E o mare prostie pentru că prin caietul de sarcini, neapărat trebuie impusă o garanţie. Cum să dai pentru străzi, doar 2 ani garanţie? Păi din start, parcă îi sugerezi constructorului să facă lucrări de proastă calitate. Unii invocă legea... O prostie, tu trebuie să-i impui termenele dacă vrei calitate. Dă-i 5 ani, 10 ani garanţie şi atunci vei vedea că lucrurile se schimbă în bine.