Proiectul de hotărâre privind solicitarea de transmitere a str. Varianta Nord (Varianta ocolitoare) tronsonul Prel. Sloboziei – CFR, cu lungimea de 1691 ml şi tronsonul CFR – Str. Zefirului, cu lungimea de 1629 ml cât şi DN 3D cu lungimea de 851 ml, aflate în domeniul public al statului, din administrarea Consiliului Local al municipiului Călăraşi în administrarea Ministerului Transporturilor, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – SA, aflat în dezbaterea consilierilor locali în ultima şedinţă de plen, a stârnit supărare în rândul Executivului Primăriei după ce consilierii PSD şi PDS nu l-au votat.
Nicolae Dragu, consilier PDS, a argumentat prin faptul că şi dumnealui când a fost primar s-a lovit de o situaţie similară fiind nevoit să intervină pentru întreţinere şi deszăpezire deşi drumul se afla în administrarea CNAIR-ului. “Legat de mutare şi eu am avut, când eram prtimar, un proiect de hotărâre asemănător. Au preluat drumul şi l-au ţinut vreo 5 ani. N-au făcut nimic. Însă eu a trebuit să-l mătur, să-l curăţ, să-l deszăpezesc, cheltuind mulţi bani deşi n-aveam voie să intervin pentru că nu mai era în administrarea municipalităţii. L-am rugat atunci pe domnul Cionoiu şi încă pe cineva de la o altă firmă să mă ajute, deszăpezindu-l ei, gratuit. Astea sunt cheltuieli care ne vor oblige şi pe noi, comunitatea, să le facem pentru curăţenie, reparaţii, întreşinere. Şi apoi, cu pandemia de coronavirus, nu ştiu dacă vor avea şi fondurile necesare ca să-l reabiliteze. Sunt numai vorbe şi minciuni ca să inducă în eroare cetăţenii municipiului. Că fac, că dezvoltă, dar de fapt, strică” a declarat pentru www.arenamedia.ro, fostul primar, Nicolae Dragu care a mai precizat că Executivul n-ar fi oferit toate detaliile incluzând aici valoarea lucrării precum şi termenul de execuţie în legătură cu tronsoanele de drum generând, astfel, suspiciuni în rândul consilierilor opoziţiei. “Ne-au pus în faţă un proiect fără valori, fără nimic. Cum au procedat şi cu B-dul N. Titulescu, unde au băgat peste 1 milion de euro deşi tronsonul cuprins între Cornişei şi Prel. Bucureşti arăta foarte bine. O lucrare bine făcută şi ca aranjament peisagistic. Dacă vor reveni cu un astfel de proiect, acesta va trebui să fie bine documentat. Să ştim valorile, termenele de execuţie, CNAIR să-şi assume dacă-l întreţine. Să prezinte cheltuielile pe care le vor face, nu s-l lase de izbelişte. Mi-amintesc că mă rugam de ei să vină ca să intervină. Prin 2010, am “cârpit” noi drumul, adăugând un strat de asfalt. Au trecut ani de zile. Repet, mari problem am întâmpinat cu deszăpezirea şi cu curăţenia, deşi drumul nu mai era al nostrum. Dar când ai garanţii ferme, precise, da, e altceva.” a mai adăugat Dragu.