ANAF a creat posibilitatea operatorilor economici de a depune, prin intermediul Spaţiului Privat Virtual, documentele aferente procesului de solicitare şi atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale.
Astfel, prin intermediul Spaţiului Privat Virtual, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale pot depune "Cererea de atribuire a numărului de ordine din Registrul de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în judeţ/ municipiul Bucureşti sau a numărului unic de identificare din aplicaţia informatică a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală" - Formular C 801 şi pot primi "Certificatul de atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale".
Formularul C 801 este disponibil pe site-ul www.anaf.ro la rubrica Servicii Online - Declaraţii Electronice. Informaţii despre completarea şi transmiterea cererii, respectiv documentele care trebuie ataşate, se regăsesc în Ghidul publicat pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în cadrul secţiunii Servicii Online/ "Aparate de marcat electronice fiscale (case de marcat) " sau pot fi obţinute telefonic, apelând Serviciul central de asistenţă telefonică a contribuabililor - Call-center la nr. de telefon (+4).031.403.91.60.
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a întreprins toate demersurile pentru a facilita operatorilor economici obţinerea numărului unic de identificare a caselor de marcat şi le recomandă acestora să solicite certificatele prin intermediul Spaţiului Privat Virtual. Totodată, ANAF sfătuieşte contribuabilii să depună formularul C 801 din timp, pentru a evita aglomerarea din ultimele zile.
Pentru nedotarea cu aparatele de marcat definite la art. 3 alin (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/ 1999, ANAF va aplică sancţiuni contribuabililor mari şi mijlocii, începând cu data de 1 septembrie, şi contribuabililor mici, începând cu 1 noiembrie a.c.
SERVICIUL COMUNICARE, RELAŢII PUBLICE ŞI MASS-MEDIA