Serviciile oferite electronic de ANAF presupun posibilitatea interacţionării contribuabililor cu autorităţile fiscale on-line, prin intermediul Spațiul Privat Virtual. Acesta este un serviciu cu ajutorul căruia se efectuează comunicarea electronică între ANAF şi contribuabili a informațiilor și înscrisurilor în legătură cu situația de fapt fiscală.
Concret, prin SPV persoanele fizice şi juridice pot solicita situaţii sintetice ale obligaţiilor de plată, istoricul declaraţiilor depuse, certificate de atestare fiscală, cazier fiscal, adeverinţe de venit pentru persoane fizice, situaţia contribuţiilor sociale reţinute de angajatori, duplicate pentru recipise, şi altele asemenea.
Pentru evitarea drumurilor la administraţiile fiscale şi a aglomeraţiei de la ghişee se pot transmite prin SPV declaraţiile fiscale. De asemenea, se poate solicita asistenţă în domeniul fiscal sau pentru erori tehnice la transmiterea declaraţiilor, folosind formularul de contact. Contribuabilii au acces şi la legislaţia fiscală, prin buletinul informativ fiscal.
Accesul în Spațiul Privat Virtual se face de pe website-ul ANAF, după înregistrare, pe bază de username şi parolă pentru persoanele fizice sau pe baza certificatului digital calificat pentru persoanele juridice şi entităţile fără personalitate juridică ( PFA, II, IF). Folosirea SPV asigură protejarea datelor transmise împotriva riscului de pierdere, furt sau orice modificare neautorizată.
Compartimentul de Comunicare