În cazul unei instituţii publice, un angajat urmează să se pensioneze la finalul lunii aprilie şi doreşte să cumuleze pensia cu salariul, dorind astfel reangajarea. Va trebui instituţia să trimită adresa către ministerul căruia îi este subordonat pentru a oferi o procedură concretă, în contextul unor propuneri privind interdicţia cumulului de pensie cu salariul?
Răspunsul specialistului:
Pana la aceasta data nu au fost aprobate norme legale care sa interzica cumulul pensiei cu veniturile aferente contractului individual de munca in cadrul institutiilor publice sau care sa conditioneze ocuparea posturilor intr-un anumit procent sau raportat la un anumit numar de posturi vacantate.
Astfel de dispozitii legale au fost propuse si au fost cuprinse in proiectul de Lege privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative accesibil http://www.cdep.ro/pls/proiecte/docs/2019/pr669_19.pdf, insa odata cu declararea neconstitutionala in ansamblu a acestui act normativ, nu au mai fost preluate in actele emise ulterior de Guvern, in principal in OUG 1/2020.
Prin urmare, apreciem ca in situatia in care persoana in cauza este incadrat din nou in institutie, acesta va putea cumula pensia cu drepturile salariale, concursul putand fi organizat in limita cheltuielilor cu aceasta destinatie.
Avand in vedere cele mentionate, apreciem ca ocuparea posturilor si organizarea concursurilor in vederea ocuparii acestora nu sunt conditionate de vacantarea unui alt numar de posturi, sens in care urmeaza ca pentru demararea procedurilor sa luati aprobarile necesare de la ordonatorul principal de credite, daca acestea sunt cerute de legislatia specifica sau organizarea interna.
Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra, Expert Legislatia muncii, pentru PortalInstitutiiPublice.ro
Sursa www.infoinstitutii.ro