În Monitorul Oficial nr.937 din 26 septembrie 2022 a fost publicată HG nr.1164/2022 privind aprobarea procedurii de acces online al salariaţilor sau foştilor salariaţi la datele din registrul general de evidenţă a salariaţilor, a modalităţii de generare şi descărcare a extrasului, precum şi a condiţiilor în care prin extras se poate dovedi vechimea în muncă şi/sau specialitate.
Hotărârea intră în vigoare de la 31 decembrie 2024, cu excepţia prevederilor art. 6 din anexă, care au intrat în vigoare odată cu publicarea acesteia ( în M.Of.), respectiv 26 septembrie 2022.
Conform art. 6 din anexa la Hotărâre, până la implementarea noului sistem informatic, inspectoratele teritoriale de muncă eliberează, la cererea scrisă a salariaţilor sau a foştilor salariaţi, un extras din registru în termen de cel mult 15 zile de la solicitare şi după plata tarifului de 20 lei/document.
Salariatul sau fostul salariat se va putea prezenta personal, sau prin împuternicit, la sediul inspectoratului teritoriul de muncă (unde îşi are angajatorul sediul/domiciliul, unde îşi desfăşoară activitatea salariaţii unităţilor fără personalitate juridică sau în a cărui rază teritorială lucrătorul îşi are domiciliul, dacă angajatorul are/avea sediu în alt judeţ) în vederea eliberării unui extras din registru.
Rămân însă valabile prevederile HG 905/2017 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor, conform cărora angajatorii sunt obligaţi să furnizeze salariaţilor sau foştilor salariaţi date din REVISAL privind propriul contract de muncă, în cel mult 15 zile de la primirea unei solicitări scrise în acest sens, precum şi la încetarea activităţii.
În cazul în care angajatorul nu eliberează extrasul din Revisal, salariaţii sau foştii salariaţi ai acestuia se pot adresa inspectoratului teritorial de muncă, care, tot în interval de 15 zile de la data solicitării, va elibera extrasul.