Autoritatea Naţională Sanitară Vetreinară şi pentru Siguranţa Alimentelor sfătuieşte toţi consumatorii că trebuie să urmarească cu atenţie sporită, atunci când cumpară produse alimentare prin comerţul on-line, cerinţele privind comanda, livrarea şi transportul, data expedierii alimentelor (în special pentru produsele alimentare uşor alterabile) precum şi respectarea condiţiilor prescrise de păstrare şi consum ale acestora.
Intensificarea comerţului on-line în această perioadă, cu alimente de toate tipurile, cum ar fi produse alimentare proaspete, refrigerate, congelate, preparate, uneori împreuna cu produse nealimentare, impune o atenţie sporită a consumatorilor, fiind necesar ca acestia să verifice modul de prezentare al ambalajelor şi produselor achiziţionate precum şi respectarea condiţiilor de păstrare/depozitare specifice fiecărui tip de aliment.
Pentru atenţionarea consumatorilor cu privire la aceste aspecte, Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor a postat pe site-ul instituţiei mai multe instrucţiuni care trebuie avute în vedere, de la efectuarea comenzilor on-line a produselor alimentare până la momentul primirii acestora.
Consumatorii pot sesiza nereguli din domeniul siguranţei alimentelor, apelând gratuit, din orice reţea de telefonie, numărul de telefon al Call Center-ului ANSVSA: 0800 826 787.
Serviciul Comunicare şi Logistică Documentară