ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 ȘTEFAN VODĂ, județul Călărași, implementează în perioada 13.05.2024 – 30.06.2026 proiectul cu titlul Activități integrate pentru creșterea participării școlare în Comuna Ștefan Vodă, Județul Călărași, Schemei de Granturi – runda 2 – din cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) finanțat de Planul Național pentru Redresare și Reziliență al României (PNRR) în cadrul Reformei 3. Reforma sistemului de învățământ obligatoriu pentru prevenirea și reducerea părăsirii timpurii a școlii și Investiției 4. Sprijinirea unităților de învățământ cu risc ridicat de abandon școlar, din Componenta C.15.
Obiectivele proiectului pentru această perioadă sunt:
1. Creșterea ratei de cuprindere școlară, de participare școlară regulată a tuturor copiilor, inclusiv a celor vulnerabili, și de absolvire cel puțin a învățământului obligatoriu, astfel:
a) diminuarea riscului de abandon școlar și încadrarea școlii în gradul de risc SCĂZUT
b) îmbunătățirea rezultatelor obținute de elevi în cadrul evaluărilor naționale cu minim 2% /an
c) creșterea participării absolvenților învățământului gimnazial la Evaluarea natională pentru absolvenții clasei a VIII-a și a ratei de inserție de la nivelul învățământului secundar inferior la învățământul secundar superior de la 53.33% la 65%
2. Îmbunătățirea calității educației prin formarea un număr de 9 cadre didactice didactice care lucrează cu elevi din ciclul gimnazial, în vederea promovării unor servicii orientate pe nevoile elevilor și a unei școli inclusive.
O.3 Îmbunătățirea competențelor parentale și a relației părinte-copil-școală, creșterea coeziunii sociale și comunitare prin activități integrate de educație.
Grupul țintă principal în cadrul ‘‘Activități integrate pentru creșterea participării școlare în Comuna Ștefan Vodă, Județul Călărași‘‘, este alcătuit din toți elevii înscriși în ciclul gimnazial, pe perioada de derulare a proiectului. Numărul acestora este estimat la 72 în 2024 – 2025, 71 în 2025-2026.
Elevii din clase de nivel gimnazial în risc de abandon școlar;
- elevii cu prezență scăzută la școală = 10
- elevii cu rezultate scăzute la învățătură = 20
- elevii care au repetat cel puțin un an școlar = 2
- elevii care au un istoric școlar de sancțiuni /note scăzute la purtare = 8
- elevi cu CES = 1
Cadrele didactice și personal auxiliar = 9
Părinții
Activitățile ce urmează a fi realizate pornesc de la analiza diagnostic realizată de conducerea ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 ȘTEFAN VODĂ, consultările cu cadrele didactice care lucrează cu elevii din ciclul gimnazial, cadrele didactice care lucrează cu elevii claselor a IV-a, reprezentanții Consiliului local în Consiliul de Administrație, o parte din părinții care sunt desemnați în Comitetul de părinți al unității școlare.
În acest sens, sunt propuse activități care se încadrează în următoarele categorii:
A_ Activități de timp MATE - Screening al copiilor, înregistrarea copiilor în risc, folosirea instrumentelor și introducerea datelor în Observator Școlii în vederea elaborării planurilor educaționale de intervenție, Introducerea datelor în SIIR, raportare periodică și ajustarea planurilor la timp.
B_ Activități de prevenire a părăsirii timpurii a școlii prin măsuri de nivel 1 – Formarea cadrelor didactice, seminarii și workshop-uri, activități de prevenție la nivelul clasei/ care dezvoltă spiritul de echipă, creativitatea, abilitățile de leadership
C_ Activități de intervenție - activități pedagogice de sprijin cu caracter remedial care se vor desfășura sub forma unor tipul cluburilor/atelierelor/cercurilor pe domenii de interese, activități extracurriculare, nonformale - activități educaționale activ participative, interactive, centrate pe copii/elevi, servicii de orientare, consiliere și mediere școlară, consiliere parentală şi terapie psihologică, tabere interculturale.
D_ Dotarea cu clase inteligente* pentru predare – învățare.
Rezultate așteptate:
- Creșterea ratei de participare la evaluarea națională de la 53,33 la 65%
- Scăderea procentului elevilor care iau note sub 6 la Evaluarea Națională de la 37,50 la 20%
- Scăderea procentului elevilor care absentează nemotivat mai mult de 20 de absențe pe lună de la 21%, la 15%
- Creșterea numărului de planuri de intervenție personalizate pentru elevii la 20
- 9 cadre didactice formate
- 2 clase smart, spații amenajate și dotate pentru desfășurarea activităților
Valoarea eligibilă a proiectului este de 675.500 lei valoare fără TVA, din care 675.500 lei din finanțare PNRAS.
Pentru informații și date suplimentare vă puteți adresa managerului de proiect: director Păun Mădălina Elena, email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.