M. Dulce: Prioritate pentru noi reprezintă și reabilitarea străzilor adiacente

M. Dulce: Prioritate pentru noi reprezintă și reabilitarea străzilor adiacente

Nu doar reabilitarea și modernizarea străzii București reprezintă o prioritate pentru Executivul condus de Marius Dulce. Primarul municipiului a susținut recent că și străzile adiacente, inclusiv cele perpendiculare cu “Bucureștiul” vor fi reabilitate iar pentru fluidizarea traficului vor fi transformate în străzi cu sens unic

„Sigur, asta e intenţia noastră. Mai întâi trebuie să refacem străzile adiacente care însumează vreo 11 km. Ce pot să vă spun este că, pe viitor, circulaţia se va face pe străzi cu sensuri unice. Pe strada Griviţa există deja sens unic, în sensul de mers dinpre Centru spre 5 Călăraşi. Pe strada Pleva, sensul va fi exact invers străzii Griviţa. Pe Rahova se va circula la fel ca pe Griviţa iar pe Viitor, ca pe Plevna. Vom proceda în mod similar şi pe străzile perpendiculare cu strada Bucureşti. Subliniez, prioritate pentru noi reprezintă și reabilitarea străzilor adiacente.” a declarat, în prima conferință de presă organizată în acest an, primarul Marius Dulce.

Ce înseamnă proiectul de modernizare a străzii București

Pe 2 decembrie 2019, s-a semnat contractul de finanțare europeană pe Axa 4.1 a POR 2014-2020 vizând proiectul cu titlul ”Reducerea emisiilor de carbon în municipiul Călărași prin modernizarea infrastructurii căilor de rulare a transportului public local”.

Valoarea proiectului: 9,35 milioane Euro (43.419.721,02 lei inclusiv TVA,) din care cofinanțarea asigurată de municipalitate, în procent de 2%: 868.394,39 lei inclusiv TVA;

Se vor executa lucrări de modernizare a infrastructurii, după cum urmează:

- pe str. Prelungirea București (zona SIDERCA – B-dul Cuza Vodă): lungime - 2.575 m, suprafață carosabilă - 46.039 mp, suprafață trotuare – 26.960 mp, suprafață spații verzi – 11.0388,90 mp, lungimea benzilor dedicate transportului public – 5.150 m;

- pe str. București (B-dul Cuza Vodă - limita UAT spre comuna Modelu): lungimea de 3.925 m, suprafață carosabil - 49.842 mp, suprafață trotuare – 18.928 mp, suprafață spații verzi – 7.480 mp, suprafața pistelor de biciclete – 3.335 mp cu o lungime de 3.925 m (de la intersectia str. București cu str. Doina până la limita UAT către comuna Modelu); între intersecțiile cu str. Dorobanți și respectiv Aurora, pe partea stângă a străzii se vor amenaja 300 spații de parcare pentru riverani, dintre care 13 locuri vor fi, exclusiv, pentru persoanele cu dizabilități;

- intersecția str. Prel. București cu Varianta Nord precum și intersectia str. Grivița cu str. Bucuresti vor fi reconfigurate prin realizarea unor intersecții giratorii cu câte 3 ramuri, sensurile de circulație la intrare/ieșire din intersecție fiind delimitate cu insule separatoare;

- de asemenea, intersecția str. București cu Varianta Nord (str. Rocadei) se va reconfigura prin realizarea unui sens giratoriu cu 3 ramuri, sensurile de circulație la intrare/ieșire din intersecție fiind delimitate cu insule separatoare; amenajarea acestui sens giratoriu nu face obiectul prezentului proiect, dar urmează a se corela cu acesta;

- sunt prevazute 17 stații de transport public inteligente (6 pe str. Prel. Bucuresti și 11 pe str. București) formate din vitrină iluminată, acoperiș cu panouri fotovoltaice, banca cu încarcare USB, iluminat ambiental, panou de afisaj pentru informarea călătorilor);

- va fi realizată canalizația necesara infrastructurii de comunicații a sistemelor inteligente de transport care vor fi implementate in aria de intervenție, respectiv:

- sistem de management al traficului;

- sistem de informare a a călătorilor în stații;

- sistem de supraveghere video;

- sistem de ticketing (componenta locală);