M. Dulce: Pentru mine, infrastructura rutieră și pietonală, v-am spus din campanie, e prioritate zero

M. Dulce: Pentru mine, infrastructura rutieră și pietonală, v-am spus din campanie, e prioritate zero

Transformarea Cartierului de tineri în zonă funcțională, finalizarea lucrărilor de asfaltare a străzilor din Cartierul Mircea Vodă, reabilitarea B-dului Republicii, pe tronsonul cuprins între Școala Nicolae Titulescu și sediul IPJ Călărași, a străzilor adiacente Str. București precum și a B-dului 1 Mai sunt doar câteva din obiectivele de căpătâi ale primarului Marius Dulce pentru perioada următoare, dincolo de proiectele aflate deja în “portofoliul” Primăriei Călărași. Sursele de finanțare provin fie din fonduri externe, exercițiul financiar 2021-2027 ori din Mecanismul de Reziliență și Redresare, guvernamentate (CNI) sau proprii. Refacerea infrastructurii rutiere și pietonale a devenit „prioritate zero” pentru Executivul condus de Marius Dulce.

Intenționăm ca pe următorul exercițiu financiar 2021 – 2027 să ”atacăm” cartierul de tineri. Din păcate, nu s-a făcut nimic. Și acolo ar trebui să sistematizăm cu ajutorul fondurilor europene. Avem promisiunea că putem apela și la fondurile externe din Mecanismul de Reziliență și Redresare, e vorba de o sumă totală de 33 miliarde euro pe care vom putea să le accesăm și mai devreme. Trebuie să rezolvăm infrastructura de canalizare, rutieră și pietonală.

În curând, o să mai alocăm celor interesați niște loturi pentru a-și construi case dar mai întâi trebuie să creăm niște condiții. Dacă ne mobilizăm și obținem acum aceste fonduri acoperim o mare parte din problemele existente în acea zonă.

Pe de altă parte pentru cartierul Mircea Vodă vom primi finanțare de la C.N.I. Mai avem în vedere un proiect. Obiectivul principal este să reabilităm tot ce înseamnă adiacentele” străzii București. E vorba de vreo 11 km de străzi și trotuare.

Tot pentru perioada următoare, în agenda noastră am așezat și proiectul care vizează asfaltarea B-dului Republicii. Ne gândeam să mergem tot pe “mobilitate” și în urma discuțiilor purtate și cu doamna Trifu, am dori să mutăm traseele și pe mobilitate urbană ca să facem un traseu de autobuz de la Doi Moldoveni”, să ieșim apoi pe Strada Știrbei, coborâm pe Locomotivei, intrăm pe B-dul Titulescu, ieșim apoi pe B-dul Republicii, pe care să putem să-l asfaltăm, de la fosta Școală 5 până la Poliție. O primă estimare de cost 920 de mii de lei. Ați văzut cum arată...Încercăm să deblocăm și la Agneza pentru că 2,20 metri sunt ai noștri. De la gardul respectiv să facem o retragere prin care să fluidizăm toată acea zonă pentru cel care face la stânga și după care să ai posibilitatea să mergi înainte. Dar, acest proiect s-ar putea să prindă contur undeva după 2024.

De asemenea, încercăm să intervenim cât mai repede pe strada Kogălniceanu și Bulevardul 1 Mai. Am demarat discuții cu cei de la C.N.I., mi-au cerut clarificările acum câteva zile. Sper să obținem finanțare de acolo pentru cele două obiective. Dacă nu, le vom face pe fonduri proprii pentru că nu sunt foarte lungi și foarte late.” a declarat, marțea trecută, în cadrul unei conferințe de presă primarul Marius Dulce care a conchis Pentru mine, infrastructura rutieră și pietonală, v-am spus din campanie, e prioritate zero. 80% din cetățenii din Călărași îmi spuneau atunci că avem nevoie de infrastructură rutieră și pietonală reabilitată, modernizată.