Comuna Grădiștea va beneficia de sisteme TIC (Tehnologia Informațiilor și Comunicațiilor), achiziționate din fonduri europene. Proiectul a intrat în linie dreaptă, după ce la finele lunii septembrie, consilierii locali au adoptat Hotărârea privind aprobarea documentației tehnico – economice – Studiul de Oportunitate Actualizat, a indicatorilor tehnico – economici și a Devizului General Actualizat pentru investiția ”Dezvoltare infrastructură TIC (sisteme inteligente de management) în comuna Grădiștea, județul Călărași”.
Valoarea totală a proiectului, finanțat prin PNRR, Componenta 10 – Fondul Local, este de 1.752.865,72 lei fără TVA (2.084.177,32 lei cu TVA) din care 1.598.745,28 lei fără TVA, valoare eligibilă. Din această sumă, achiziția IT&C este estimată la 691.614,40 lei (fără TVA) iar Sistemul de supraveghere video și WiFi, la 829.130,88 lei (fără TVA).
Diferența de 154.120,44 lei fără TVA reprezintă valoare neeligibilă, urmând a fi asigurată de la bugetul local.
Investiția presupune:
1. Achiziționare infrastructură TIC însemnând:
- Sistem informatic pentru digitalizarea activității primăriei – Smart City
- Achiziție de echipamente IT&C / Hardware
2. Dezvoltarea Sistemului de monitorizare și siguranță a spațiului public însemnând
- Servicii pentru montarea și punerea în funcțiune a echipamentelor
3. Dezvoltarea sistemului WiFi în spațiile publice însemnând
- Servicii pentru montarea și punerea în funcțiune a echipamentelor
4. Achiziționarea de stații de reîncărcare a autovehiculelor electrice îmnsemnând
- Servicii pentru montarea și punerea în funcțiune
5. Activități de proiectare și asistență tehnică
În cadrul proiectului se va avea în vedere:
1. Implementarea unui Sistem Informatic Integrat, modernizarea / extinderea infrastructurii hardware, implementarea unui sistem de monitorizare a spațiului public după cum urmează:
- Sistem informatic integrat și infrastructură hardware necesară
- Sistem de supraveghere video
- Sistem de WiFi în spații publice
2. Implementarea unei platforme de servicii digitale – Sistem informatic pentru digitalizarea activității Primăriei, după cum urmează:
- Înrolare și autentificare utilizatori
- Documente online – Ghișeu unic pentru cetățeni
- Sesizări și reclamații cetățeni
- Programări / audiențe
- Monitorul Oficial
- Registratură / Document Management
- Plăți online
- Urbanism