A. Chiriţă:Trebuie să limităm cheltuielile cu bunuri şi servicii şi să alocăm bani pentru investiţii cât mai urgent

alex fotoAlexandru Chiriţă a obţinut în urma alegerilor locale din 5 iunie mandatul de consilier local sub sigla PSD. Este la primul mandat propunându-şi să susţină iniţierea şi finalizarea proiectelor asumate de social – democraţi în campania pentru locale.

Domnule Chiriţă, cum e viaţa de consilier?
Este o responsabilitate foarte mare, dar în acelaşi timp mie îmi place şi chiar cred că mă regăsesc acolo în consiliu. De data asta cred că o să avem parte de un „consiliu viu” în sensul că toate proiectele de hotărâri se vor dezbate şi vom fi foarte, foarte atenţi la tot ce propune primarul în funcţie.

S-au derulat până acum o şedinţă de constituire a Consiliului Local în care am observat ulterior că voi, consilierii, nu aţi validat acel proces verbal al şedinţei, a urmat o altă şedinţă ordinară care n-a mai avut loc, iar acum câteva zile o şedinţă extraordinară cu subiecte interesante pe ordinea de zi. Să le luăm pe rând. De ce nu aţi semnat procesul verbal?
Da, noi consilierii din PSD şi colegii din PSD nu am fost de acord să votăm acel proces verbal pentru că secretarul municipiului nu a menţionat în acel document absolut tot ce s-a dezbătut în cadrul şedinţei. I-am solicitat să refacă procesul verbal după înregistrare, inclusiv cu cele precizate privind procedura de vot, şi se pare că a doua oară ne-a prezentat acelaşi proiect de proces verbal şi bineînţeles că nu l-am votat.

A urmat şedinţa ordinară care n-a mai avut loc pentru că deşi erau constituite comisiile, ele nu aveau preşedinte şi secretar şi s-a încercat pe repede înainte dezbaterea proiectelor...
Am fost convocaţi la comisii cu o oră înainte de începerea şedinţei de plen. Bineînţeles că într-o oră nu am avut timpul necesar să ne organizăm comisiile şi să şi dezbatem ordinea de zi şi atunci împreună cu colegii din PSD şi din PDS am hotărât să nu votăm ordinea de zi a şedinţei, fapt pentru care şedinţa nu s-a mai ţinut.

Şi din ordinară s-a transformat în extraordinară.
Am fost convocaţi pentru o altă şedinţă, extraordinară, la câteva zile.

Cel puţin două proiecte importante pe ordinea de zi la şedinţa de joi (n.r. 28 iulie): pe de-o parte Proiectul pentru stabilirea criteriilor privind angajarea viitorului administrator public al municipiului şi Proiectul privind rectificarea bugetară.
Să începem cu primul, Proiectul de Hotărâre privind aprobarea criteriilor de angajare a administratorului public. Noi am iniţiat o serie de amendamente la acest Proiect de Hotărâre şi ele au fost aprobate de către consiliu cu o majoritate fragilă, dar au fost aprobate. Şi într-adevăr domnul primar nu a fost foarte mulţumit de ceea ce s-a petrecut acolo pentru că dânsul a considerat că sunt cam restrictive condiţiile pentru administratorul public dar noi considerăm că importanţa acestei poziţii justifică criteriile impuse în cadrul şedinţei de Consiliu Local.  
În ceea ce priveşte Proiectul de rectificare a bugetului, eu pot să vă spun că nu am vrut să intervenim foarte multpentru că nu vrem să dezechilibrăm bugetul local pentru anul acesta, dar într-adevăr şi aici am făcut câteva amendamente pentru că aveam informaţii din teritoriu unde anumite şcoli aveau nevoie urgentă de nişte fonduri bugetare pentru a începe anul şcolar în condiţii corespunzătoare. Am făcut amendamentele respective, care au şi fost aprobate iar pentru bugetul de anul viitor, eu cred că va fi structurat cu totul diferit. Vom încerca să ne impunem priorităţile noastre în bugetul de anul viitor, proiectele pe care le-am promis călărăşenilor vom încerca să le implementăm. V-am spus, tocmai în ideea de a nu dezechilibra bugetul de anul acesta am hotărât să nu intervenim foarte, foarte mult în rectificarea bugetară.

Proiectul legat de administratorul public lasă impresia că era „iniţiat cu dedicaţie” pentru vreo persoană anume?
Discuţii sunt multe, acum nu avem niciun fel de certitudine doar că noi am încercat să impunem nişte criterii astfel încât persoana care va ocupa această poziţie să fie o persoană competentă, responsabilă şi să aibă o experienţă suficientă şi relevantă în ceea ce priveşte investiţiile. Pentru că pe noi ne interesează în primul rând investiţiile, deoarece ele generează progres, dezvoltarea municipiului. Şi veţi vedea că sunt convins, chiar şi aşa cu condiţii restrictive va veni o persoană competentă şi primarul municipiului va fi extrem de mulţumit de persoana care va ajunge acolo.

Crezi că era necesar un astfel de proiect în condiţiile în care acelaşi primar a muncit fără sprijinul unui administrator timp de 4 ani de zile, iar în plus Executivul cuprinde şi doi viceprimari. Dacă nu sunt foarte competenți sunt măcar foarte entuziaști pentru că sunt la început de drum și în mod normal în această perioadă, indiferent de numele viceprimarilor oricare dintre noi am fi dornici de a munci mai mult și mai bine.
Noi nu am dorit să ne opunem pentru că Executivul culege și bunele și relele. Dacă primarul a considerat că mai este necesară și această poziție noi am vrut să-i dăm libertatea să-și angajeze un om în această poziţie astfel încât să-i preia toate responsabilităţile şi sarcinile şi să nu ne poată imputa cumva la un moment dat că nu ne-am dorit şi că eventualul eşec ni se datorează întrucât nu am dorit să i se acorde dreptul de a-şi angaja un administrator public. Din punctul meu de vedere, administratorul public ar fi necesar pentru un primar la primul mandat care nu are experienţă administrativă. Dar cu toate astea am fost de acord ca domnul primar să-şi angajeze un administrator public în ideea de a îmbunătăţi calitatea în actul administrativ.

Estimezi că această funcţie ar putea fi politizată?
Sunt convins că această funcţie s-ar putea să fie politizată dar nu asta este important. Important este ca acolo să ajungă un om competent, cu viziune care să-şi aducă contribuţia la dezvoltarea municipiului Călăraşi.

În timpul campaniei electorale, chiar şi în perioada de precampanie un obiectiv de suflet al primarului era şi scuarul. El a devenit celebru pentru că autorităţile l-au făcut celebru. O investiţie costisitoare, poate şi necesară, poate şi oportună dar din nefericire nefinalizată deşi s-a avansat un dead-line, la un moment dat
Aş vrea să te contrazic, pentru că din punctul meu de vedere primarul nu m-a convins în ceea ce priveşte necesitatea şi oportunitatea acestui obiectiv de investiţii în acest moment pentru că după cum bine ştiţi urmează să se deschidă finanţarea din fonduri europene pentru acest gen de obiective de investiţii şi atunci eu nu cred că era momentul şi nici nu era o urgenţă atât de mare acest proiect de investiţii. Însă noi nu mai putem face nimic în momentul de faţă, eventual am putea la următoarea şedinţă de consiliu să facem o interpelare pentru a lămuri şi a clarifica în ceea ce priveşte termenul de execuţie pentru acest obiectiv.

S-au scurs 7 luni din anul acesta şi am senzaţia că investiţiile au stagnat şi mi-e greu să cred că pe următoarele 5 luni se va lucra la foc continuu pentru finalizarea tuturor obiectivelor propuse.
Aş vrea să spun că actualul Executiv nu are niciun fel de scuză pentru faptul că nu a demarat proiecte de investiţii importante în judeţul Călăraşi pentru că pe lângă sursele bugetare a contractat un credit de 250 de miliarde de lei dar nu accesat din el decât foarte puţini bani, până acum vreo 40 de miliarde şi nu are niciun fel de scuză. Deci trebuie demarate investiţii cât mai urgent, trebuie să creştem procentul investiţiilor din bugetul total al primăriei. În momentul de faţă ponderea investiţiilor din bugetul total este undeva la 15%, ceea ce este extrem de puţin în condiţiile în care avem un oraş subdezvoltat cu o infrastructură la pământ. Trebuie să limităm cheltuielile cu bunuri şi servicii şi să alocăm banii pentru investiţii cât mai urgent.

Vă deranjează nunţile de romi care poluează fonic oraşul?
Bineînţeles că ne deranjează şi sunt un pic dezamăgit de atitudinea colegului meu, Dragoş Coman. Eu am în continuare încredere în el şi cred că e un beneficiu pentru municipiu că o persoană atât de tânără a ajuns viceprimar dar nu sunt de acord cu declaraţiile lui cum că trebuie să respectăm aceste obiceiuri ale etniei rome. Da, ei pot să-şi facă obiceiurile şi tot ce-şi doresc dumnealor dar fără să-i deranjeze pe ceilalţi cetăţeni ai municipiului Călăraşi. Aceste nunţi se pot desfăşura într-un cadru organizat undeva în afara oraşului, există localuri cu această destinaţie deci se pot face fără să deranjăm liniştea şi ordinea publică şi cu respectarea legii.

PSD va face opoziţie în Consiliul Local...
Da, eu cred că asta este cea mai bună soluţie la momentul acesta. Cred că această configuraţie a Consiliului Local este în avantajul cetăţenilor municipiului Călăraşi pentru că dacă un singur partid ar avea toată puterea probabil că acolo s-ar putea pune la un moment dat multe semne de întrebare. În momentul de faţă există o oarecare cenzură pentru cele două puteri, Executiv şi legislativul municipiului, şi atunci eu cred că în felul acesta putem genera progres şi dezvoltare.

Deşi Executivul este monocolor în momentul de faţă, el pare totuşi capturat în cadrul Consiliului Local fiind dependent de poziţia consilierilor din Opoziţie.
Da, şi este foarte bine că se întâmplă aşa, că majoritatea proiectelor de hotărâre vin din partea Executivului şi a aparatului de specialitatea al primăriei şi atunci e bine să treacă prin filtrul Consiliului şi mai ales că majoritatea în Consiliul Local e de altă culoare decât cea din Executiv. Cred că acest filtru este binevenit pentru municipiul Călăraşi.

Pentru călărăşeni ce mesaj aveţi?
Aş vrea să le spun că n-o să-i dezamăgim, că am promis în campania electorală că vom duce la îndeplinire nişte proiecte şi ne vom ţine de cuvânt. Vreau să aibă încredere în noi chiar dacă încrederea în politică şi politicieni este foarte scăzută în momentul de faţă. Trebuie noi, mai ales cei tineri să schimbăm această percepţie, să dăm speranţa călărăşenilor că într-un orizont mai scurt sau mai îndepărtat vom vedea în funcţie şi de banii pe care îi vom avea la dispoziţieun oraş aşa cum ne dorim cu toţii.      

Alexandru Chiriţă – Scurt CV
În 2006 a absolvit Facultatea de transporturi din cadrul UniversitățiiPolitehnica București
În 2009 -Masterat în specializarea managementul și marketingul operațiunilor logistica
2005-2007 - Inginer în cadrul unei companii multinaționale din domeniul farmaceutic
2007-2013 - Ofițer în cadrul ISU Călărași
2013- prezent - director tehnic la SAJ Călărași.
A renunțat la cariera militara pentru că a dorit să faă politicăşi din 2015 a devenit preşedintele organizației TSD municipale. În prezent, este consilier local, la primul mandat.

Publish modules to the "offcanvas" position.

Comodo SSL
ARENAMEDIA.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care arenamedia.ro prelucreaza datele cu caracter personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de confidențialitate.