Ministrul Finanţelor propune o amânare de până la 9 luni a plăţii ratelor la bănci, în funcţie de cum decide fiecare debitor

Ministrul Finanţelor propune o amânare de până la 9 luni a plăţii ratelor la bănci, în funcţie de cum decide fiecare debitor

Într-o declaraţie la Realitatea Plus, şeful de la Finanţe, Florin Cîţu, a subliniat, miercuri, că nu va fi nevoie de niciun certificat de stare de urgenţă pentru a obţine o astfel de facilitate, ci doar de o cerere către bancă.

"Am propus băncilor ca până la 9 luni să fie perioada de amânare a ratelor. Propunerea a fost discutată şi cu Banca Naţională şi cu sistemul bancar. Fiecare cetăţean va decide care este perioada pentru care vrea să îşi amâne ratele. Se va face la cerere şi nu există niciun fel de restricţionare. Nu este nevoie de niciun certificat de stare de urgenţă, nu este nevoie de alte piedici. Cei care cred că nu pot face faţă în această perioadă şi vor să-şi amâne ratele la bancă vor face o cerere către bancă. Detaliile le voi prezenta în Ordonanţa de urgenţă pe care o voi propune mâine (joi, n.r.) în şedinţa de guvern", a afirmat Florin Cîţu.

Pe de altă parte, ministrul Finanţelor a explicat că oamenii nu vor fi obligaţi să plătească într-o lună tot ceea ce a fost amânat, iar reeşalonarea se va face pentru o perioadă lungă de timp.

"Reeşalonarea se va face pe o perioadă lungă de timp, poate chiar pe toată perioada creditului. Statul intervine pentru susţinere. Vom ajuta şi încă 12 luni, după cele 9, dar forma finală a acestui ajutor o veţi vedea în ordonanţa de urgenţă. Oamenii să nu se îngrijoreze. Nu vor fi puşi să plătească într-o lună după ce se termină această perioadă tot ceea ce fost amânat. Diferenţa de dobândă se va plăti reeşalonat pe o perioadă lungă de timp în aşa fel încât să nu existe o povară imediată pentru cei care au rate la bancă", a precizat Cîţu.

Referitor la modul în care pot fi obţinute aceste facilităţi, ministrul citat a precizat că demersul se poate face în doi paşi, printr-un telefon la bancă şi o scrisoare pe e-mail.

"Eu propun să facem în 2 - 3 paşi. Un telefon iniţial şi apoi o reconfirmare printr-un e-mail. Vedem cum se poate face logistic. Eu propun să fie cât mai simplu pentru că toate băncile din România au un call center foarte bun. Dacă nu se va putea face doar prin e-mail", a mai spus Florin Cîţu.

sursa www.agerpres.ro