Între Caragiale și stagiunea călărășeană permanentă

Între Caragiale și stagiunea călărășeană permanentă

Chiar în plenul ședinței Consiliului Județean, desfăşurată joia trecută, managerul Centrului de Cultură și Creație Călărași, Virgil Diaconu, a fost chestionat de către vicepreședintele CJ, Valentin Barbu, în legătură cu creșterea numărului de angajați ai instituției subordonate pe care o conduce de la 23 la 55, îngrijorat, pesemne, de cheltuirea "nejudicioasă" a banului public! Aflat probabil în campanie electorală după ce partidul l-a desemnat candidat pentru şefia CJ, Barbu “a trăit” şi un uşor moment stânjenitor după ce preşedintele Iliuţă i-a reamintit că în calitate de vicepreşedinte CJ ar fi trebuit să cunoască răspunsul, răspunzând, conform fişei postului, de activitatea CJCC în calitate de coordonator.

Dacă atunci, Diaconu n-a mai avut “posibilitatea” să răspundă, o face acum susţinând ”La sosirea mea în această instituție erau 33 de angajați și nu 23, așa cum în mod eronat a fost informat domnul cu întrebările. În afară de acei 33, aveam următoarele posturi neocupate: director adjunct, jurist, șef resurse umane, contabil șef, șef serviciu cultural, șef cinematograf, șef serviciu achiziții, iar șofer era toboșarul de la fanfară, în condițiile în care parcul auto cuprinde cinci autovehicule, între care două microbuze și un autocar (pentru care e obligatoriu să ai doi șoferi cu permis categoria D și cu atestat profesional!). Nu aveam nici casierie și nici casier! Serviciul achiziții avea un interimar fără calificare în achiziții, iar la serviciul cultural aveam interimar un biolog! Parcă eram în schițele lui Caragiale!”

Domnule Diaconu, cum de se ajunsese, totuşi, în această situație?

După cum, probabil, știți, acest Centru a fost deprofesionalizat în mod automat atunci când, în mandatul lui ”Ducu”, o firmă pe nume Mix Music a contractat toate spectacolele pe care le organiza în mod normal Centrul de Cultură, astfel încât timp de 3(trei) ani, salariații centrului au fost folosiți doar ca să stea de pază pe la uși și garderobă, condiții în care și 23 ar fi fost mulți. Câte creioane poți să te faci că ascuți zilnic prin birouri?

Se observă în ultimul timp o avalanșă de spectacole extraordinare, apreciate de public indiferent de vârstă. Cum reușiți?

Cei 33 pe care i-am găsit aici sunt oameni dornici de a demonstra că sunt capabili și că acei trei ani de stat ”pe bară” nu i-au făcut să-și piardă entuziasmul pentru această muncă frumoasă. Cu câteva „implanturi” de profesioniști dedicați – cum sunt directoarea adjunctă, șeful serviciului Achiziții, șefului compartimentului Resurse umane, contabilul șef, juristul - și cu multă dăruire din partea tuturor, azi putem să spunem că am reușit, cu sprijinul președintelui Consiliului Județean, Vasile Iliuță, să transformăm viața culturală a Călărașiului într-o stagiune permanentă, aducând astfel bucurii mult mai multora dintre concetățenii noștri iubitori de frumos. Şi toate acestea, cu numai 44% din bugetul anului anterior.

Deci cei 55 de „negri mititei” sunt numai în imaginația unora care ar trebui să știe ce votează în ședințe, ca să nu spunem mai multe?

Mă feresc să comentez competențele unor șefi, fie ei și vremelnici. De comentat ar trebui să comentați dumneavoastră, ziariștii.

Mulțumesc!

Publish modules to the "offcanvas" position.

Comodo SSL
ARENAMEDIA.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care arenamedia.ro prelucreaza datele cu caracter personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de confidențialitate.